MH test i morgon

Sv: MH test i morgon

Frågar man inte får man aldrig veta....Vad är MH? (borde säkert veta det!):crazy:

Kommer säkert att gå superbra:banana:
Jag ska göra MH:et den 8: de:)
Kan säga att det ska bli VÄLDIGT intressant! Har aldrig varit med om en sån inkonsekvent vovve:crazy:
Låt oss veta hur det gick!

annbritt brorsson:
MH står för mentalbeskrivning Hund
//C

Senast ändrad av en moderator:

Det var så lite så:D
Det går ut på att få veta hur unga hundar (12-24 mån) reagerar på vissa givna situationer...
Alla hundar får gå samma "bana" å på så vis så ser man om hunden följer den önskade rasstandarden, så att säga:)

Fasiken vad kul... jag vill också (och är anmäld) men jag kommer aldrig att komma med, i allafall inte den här omgången :(

Hoppas det går bra med din iaf ;)

Ja tack är nu lite pirrig
Har en resa på 4,5 tim först. Så är det hela kullen som är där och testas. Kul att träffa syskonen.
får se hur det går.
synd bara min hund är rejält skendräktig puuu

Det har gått bra Godkänt MH
Hon ville inte leka med trasan , inte kampa.
Hon klarade spöken kanon bra, Hon klarade overallen bra. Hon klarade skrammlet bra med hjälp . Hon hittade något gått att äta på marken.
Gubben som bjöd in till lek ville hon inte leka med alls. Haren jagade hon inte. Så det är en lugn trygg hund. skoott fast. Helt kanon hund.

Hon va slö kunde nog lekt , Hon är så skendräktig.
Alla i kulle gick kanon bra

Hur skall en normal hund vara?? Vad skall de göra ?Hur är bäst att de uppträder??
Vill man ha kontakt lek med annan persson, jakt, lekfull drag kamps villig hund
eller är det fel om dom inte bryr sig

Hur skall en normal hund vara?? Vad skall de göra ?Hur är bäst att de uppträder??
Vill man ha kontakt lek med annan persson, jakt, lekfull drag kamps villig hund
eller är det fel om dom inte bryr sig

Det beror helt på vad det är för ras på hunden..
Men jag tror att man kan kolla "medelhunden" för ens egen ras på genetica.se
Dock så säger det inte så mycket om vad som är önskvärt hos alla raser, Kelpie tex har vansinnigt dålig statistik på MH-test, allt annat än önskvärt :crazy:

Min hund gjorde sitt MH idag

Sammanfattningsvis kan man säga att hon har hög leklust men är lite skraj för spöken mm.
Detta var ju inte oväntat då vi redan tidigare märkt att hon är lite försiktig men gärna leker :D.

Det viktigaste momentet för mig var skottet och där fick hon en etta så jag är mycket nöjd med dagen. :banana:

Sammanfattningsvis kan man säga att hon har hög leklust men är lite skraj för spöken mm.
Detta var ju inte oväntat då vi redan tidigare märkt att hon är lite försiktig men gärna leker :D.

Det viktigaste momentet för mig var skottet och där fick hon en etta så jag är mycket nöjd med dagen. :banana:

hur räknas det med poängen
en 1a är det bra dåligt ??

skrammel och overålen och jakten hur geck det

Jakten brydde hon sig inte om, ignorerade trasan totalt.
Hon var skraj för både overallen och skrammlet. Flydde mer än fem meter och gick inte fram förrän jag gick fram och lockade på henne. Overallen gick hon inte fram till förrän den låg på marken.

Lite petimeteraktigt, men det finns inget godkänd resp inte godkänd på MH.t. Utan de har känd mental status bara. Dvs det graderas inte, utan om de påbörjat MHtest, och det inte avbrutits av föraren så har de känd mental status. (Dvs även om de ignorerar både lek, jakt och kontakt, flyr till skogs för dumpe/spöken/skrammel, inte kan avreagera och testledaren avbryter).

Men kul att det gick bra, jag gick ju med pappas tik idag med =)

Ska man vara ännu mer petig så heter det inte MH test heller ;) Det är inget test utan en beskrivning!!

Sant, sant =) Fast där skyller jag glatt ifrån mig på att det slarvas även bland klubbarna :devil: Jag har ett fint kvitto här på 'Mentaltest hund' jag :devil*

Men du har så rätt så, MH är ju en beskrivning, det är ju MT som är just testet. I stand corrected =)

Hon ville inte leka med trasan , inte kampa.
Hon klarade spöken kanon bra, Hon klarade overallen bra. Hon klarade skrammlet bra med hjälp . Hon hittade något gått att äta på marken.
Gubben som bjöd in till lek ville hon inte leka med alls. Haren jagade hon inte. Så det är en lugn trygg hund. skoott fast. Helt kanon hund.

Hon va slö kunde nog lekt , Hon är så skendräktig.
Alla i kulle gick kanon bra

Jag kan inget om rottisar. Brukar man inte vilja ha kamp och jaktlust i alla brukshundar?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka