MH på hemmaplan

Silver Girl

Trådstartare
Lokala brukshundsklubben hade MH idag och jag var med och tittade på några hundar. Mycket intressant!

Men det jag funderade på är om man riskerar att få mer reaktion hos hunden om man skulle gå MH på sin hemmaklubb. Lite som att hästar reagerar mer på en julgran i sitt eget ridhus (så brukar det inte se ut!) än i ett främmande där allt är nytt.

Förstår ni vad jag menar? Och ni som har erfarenhet av MH, vad säger ni?

Nä, det är ju inte så ofta man är och tränar på MH-banan när man är på klubben.
Kör på din hemmaklubb säger jag.

Vi har ingen MH-bana uppsatt i vanliga fall. Den gick nu främst längs den lilla rastrundan som finns i ett skogsområde. Dvs där man ofta är och går inför träning.
Vet inte hur det brukar se ut på andra ställen.

Gick mh med äldsta hunden på hemmaklubben, dock får man inte använda den delen av skogen till rastning övrig tid. Var inga konstigheter för henne iallafall :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 168
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 020
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 779
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar