Mexikansk nakenhund, Xolo Xoloitzcuintle?

Sv: Mexikansk nakenhund, Xolo Xoloitzcuintle?

Jag har själv raka motsatsen men känner en tjej som har uppfödning av maxikanska nakenhundar!! :love: hennes hundar!!

Hon kom in på dem av en slump :p Fule (som hennes första hund blev döpt till) tog hon hand om för att han hade varit misshandlad. Jag tror hon började ställa ut honom också sen med goda resultat. Köpte fler sen och har en som är internationell champion. Var i maxiko i somras och ställde ut hundarna :D

/jenny

Vem är hon då?? Vad är det för hundar hon har??

Nja, en bekanting till mig har en sån. Men med päls. Skitfräck hund.
Hur har ni det med hälsan på era hundar?

Jag har en pälsad hanne nu,väntar på en naken tik. Har haft en pälsad tik innan oxå,men hon förolyckades tyvärr i höstas :cry:
Min sambo och jag är inte riktigt eniga,han vill bara ha pälsade medans jag vill ha en naken...så nu har det blivit 2 pälsade å en naken lite senare. Gillar dom pälsade just för att man aldrig vet hur dom kommer att se ut i pälsen.
Har vuxit upp med xolo så jag har sett MÅNGA! hundar uder åren.
Sen är det ju lite kul då dom pälsade är så ovanliga...
Har ni bilder???

Nej, ingen Mexikansk men däremot har jag en Peruansk nakenhund (Perro sin pelo del Perú). Äger henne ihop med en kompis och det finns en del bilder på www.pyttestors.se

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: MML
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 474
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka