Twister2007
Trådstartare
Just nu går min ena pålle på metacam, undrar rent av om hon kan gå ut i sin vanliga hage med gräs som vanligt? Eller om hon ska stå i grusruta? Tacksam för svar jätte snabbt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När min fått metacam har hon gått i vanlig hage, har inte hört något annat.Just nu går min ena pålle på metacam, undrar rent av om hon kan gå ut i sin vanliga hage med gräs som vanligt? Eller om hon ska stå i grusruta? Tacksam för svar jätte snabbt
Kolla med veterinären så fort som möjligt för det beror ju lite på varför...Just nu går min ena pålle på metacam, undrar rent av om hon kan gå ut i sin vanliga hage med gräs som vanligt? Eller om hon ska stå i grusruta? Tacksam för svar jätte snabbt
Pga en liten hältaVarför äter hästen metacam? Det avgör hur mycket rörelse den bör ha.
Fråga veterinären istället, om du inte redan har fått råd kring hage. Det är inget vi kan svara påPga en liten hälta
Då måste du rådgöra med veterinär. Oftast är det begränsad rörelse under tiden de äter metacam för att få inflammationen att lägga sig. Men om den lilla hagen är på gräs eller grus, det spelar ingen roll. Tänker att gräs är bättre så hästen har något att göra och inte börjar springa omkring tex.Pga en liten hälta
Hon har en kompis i hagen, hon springer mer när hon är själv, hon äter nästan hela tiden eller står hon och vilar,Då måste du rådgöra med veterinär. Oftast är det begränsad rörelse under tiden de äter metacam för att få inflammationen att lägga sig. Men om den lilla hagen är på gräs eller grus, det spelar ingen roll. Tänker att gräs är bättre så hästen har något att göra och inte börjar springa omkring tex.
Min veterinär jag hade sa alltid att om hästen är lugn och inte haltar i skritten och inte hagen uppmuntrar till mycket rörelse så kan hästen gå ut i hagen som vanligt.Just nu går min ena pålle på metacam, undrar rent av om hon kan gå ut i sin vanliga hage med gräs som vanligt? Eller om hon ska stå i grusruta? Tacksam för svar jätte snabbt