Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mackan

Trådstartare
:D Japp nu är det dax för en tråd där ni kan lista de tråd ämnen som irriterar er mest. Det MÅSTE finnas vissa ämnen som gör er A) dödströtta, B)irriterade eller C) mest beklämda. så fram med det nu - en gnälltråd i Sann Anda! A, B, C :D

Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Jag som är mycket på körforumet skulle nog säga så här:
A)Hur gör jag för att börja köra hästen

B) Mest iriterande kommer jag inte på just nu

C) Hej jag har hittat den här fina selen. Nu har jag fått för mig att jag skall köra, hur gör jag för att sela hästen???

:devil::devil::devil::devil:

Carolus skrev:
C) Hej jag har hittat den här fina selen. Nu har jag fått för mig att jag skall köra, hur gör jag för att sela hästen???

Ha ha finns det verkligen folk som frågar det?! :rofl:
Till och med jag som aldrig kört en häst i hela mitt liv begriper ju att man kanske behöver förbereda sig liiiite mer och dessutom i alla fall ha nån med som vet vad han/hon sysslar med. :D

A) dödströtta
Alla 1 miljon samma trådar om avmaskning, höanalyser och om hästen får rätt mänd foder. Ok, inget fel att fråga, men ibland lyser det igenom att folk banne mig INTE orkar lära sig utan det är bekvämast att någon annan lägger ned sin tid och serverar svaret rakt i handen på dom.

B)irriterade
Folk som lägger in frågor om saker man på 1 Google runda kunnat hitta 20 tusen svar, som troligtvis ligger på företagets hemsida ELLER akuta saker som dom måste ha svar på NU för det gäller liv eller död...och så kan dom inte ens lyfta telefonen och ringa berörd myndighet utan skriver efter 10 minuter: MEN ÄR DET INGEN SOM VET: DET ÄR AKUUUUT !

C) mest beklämda
Troligen när kvinnor skriver om att dom blir illa behandlade av sina män, och skyller allt på sig själv.

Jadå det finns det, och det finns de som får svaret att den selen är inte bra, kasta skiten, köp en annan, de får förklaringen till varför selen är dålig, att hästen får ont... Svaret blir era snobbar...

Kom på en sak till: Min häst är sjuk, vad är det för fel med det, Skynda att svara... (Varför ringer man inte vetrinären för i såna lägen?????

Senast ändrad av en moderator:

Utrustningstrådar som får kloner alltför ofta:

"CO-hjälmar, hur är de/var kan jag köpa?".

"Speed air"

"Vilken hjälm är bra?"

"Vi ska köpa nytt släp vad ska jag tänka på?"

Blev beklämd när ngn frågade vad man ska tänka på när man ska koppla på ett släp.

Alla dessa trådar med viktnoja håller på att driva mig till vansinne... :devil:
Så himla irriterande, denna strävan att se ut som vandrande pinnar. :crazy:

Tja det evigt återkommande trådarna om ridtravarna vs halvbloden är jag riktigt less på. Med jämna mellanrum dyker det upp någon ny.

Likaså renrasiga hundar vs blandraser.

Renras och blandras kan få en smått irriterad. Inte för att folk har respektive bland/ren...utan att när det kommer upp en blandrastråd blir alla...presis alla så himla duktiga och moralkänsliga. Ingen vill se HUR denna blandis skaffades. Kan ju vara omplacering eller vad som helst. då drar alla upp HD, ögonlys och det ena med det andra eller rent av skäller ut trådskaparen för denna ville ta hand om en blandis. MEN läggs det ut bilder på renraser som har defekter så säger alla: guud så fint, vad häftigt. Lägg ut en bild på ens blandras och dom får genast höra: Har du röntgat höfterna, varför gjorde du så, du kan inte tävla osv... ?

Hund som hund..dom har väl 4 ben och är älskad av sin matte/hussse.

Jag kan bli lite trött på alla som ska sätta sin häst (gärna travare) i avel, för att den har SÅÅÅÅ bra stam. När man frågar vad den har för stam får man höra att den är efter Born Quick som minsann har vunnit lopp. ...Och det är också allt man får höra.

Misstänker att ALLA premierade travhingstar vunnit ett par lopp :-)

Mynta2 skrev:
A) dödströtta
Alla 1 miljon samma trådar om avmaskning, höanalyser och om hästen får rätt mänd foder. Ok, inget fel att fråga, men ibland lyser det igenom att folk banne mig INTE orkar lära sig utan det är bekvämast att någon annan lägger ned sin tid och serverar svaret rakt i handen på dom.

B)irriterade
Folk som lägger in frågor om saker man på 1 Google runda kunnat hitta 20 tusen svar, som troligtvis ligger på företagets hemsida ELLER akuta saker som dom måste ha svar på NU för det gäller liv eller död...och så kan dom inte ens lyfta telefonen och ringa berörd myndighet utan skriver efter 10 minuter: MEN ÄR DET INGEN SOM VET: DET ÄR AKUUUUT !

:rofl: sant sant!

jag bidrar med mina egna Top 3!

A) Dödstrött:
ridhäst travare v/s ridhäst av annan ras. S.U.C.K

B) Irriterande:
Hur många täcken ska jag ha på min häst?
Min häst är mager, ska jag ge mer mat???

C) Beklämmande:
alla dessa trådar i TUSENTAL - ÖVERALLT i alla trådar:
Min häst sticker, min häst backar, min häst stegrar sig, min häst vägrar lämna gårdsplanen.
vad är FEL???? :eek:

mackan skrev:
:D som gör er A) dödströtta, B)irriterade eller C) mest beklämda :D

A Tråd som börjar -Varför snackar alla så mycket skit om att varmblod inte kan bli bra hopp eller dressyrhästar - ja menar Flippan o Briar är ju varmblod.

BTrådar som är av allmännt intresse i sin början men spårar ur till klubben av invärtes beundran eller gosetrams.

C Alla trådar där folk visar dålig inlevelseförmåga - dvs när någon som mår skit blir påhoppad eller en yngre person - och inte kan försvara sig men drevet fortsätter att gå av människor som borde veta bättre
eller där en människa inte kan förstå att hästen reagerar tokigt för att något är fel
= dålig inlevelseförmåga och empatibrist.

Jag bara måste läsa trådarna A o C men B är ju lätt att låta bli.

Paint It Black skrev:
Alla dessa trådar med viktnoja håller på att driva mig till vansinne... :devil:
Så himla irriterande, denna strävan att se ut som vandrande pinnar. :crazy:

:bow: :bow: :bow:

Det jag suckar mest över är att det tävlas i hur många timmar hästen går ute, hur stora hagar man har, hur mycket mat den får och att den inte klipps och ska ha täcke. Det ska vara så otroligt "naturligt" och alla som inte har det så är helt dumma i huvet. Det brilljeras och mästras och står hästen inne två dagar så skriker alla dessa djurplågare i kör.

Sen sitter samma användare och visar ridbilder som kan få vem som helst att gråta. Är alla timmar i hagen osv en kompensation för hur illa man rider?

Det är i nästa steg samma användarnamn som skriver trådarna min häst sticker, min häst backar, min häst stegrar sig, min häst vägrar lämna gårdsplanen, min häst går inte att fånga i hagen, min häst går inte att lasta osv.

Jag tycker det här har ökat lavinartat den senaste tiden. Beklämmande. :(

Det som gör mig mest irriterad är de som lägger ut en ridbild och skriver att jag vet att jag sitter som en kråka och att hästen går dåligt på bilden, kommentera inte detta. Sen gnäller de en stund senare för att ingen kommenterar bilden? Vad ska vi kommentera? Väggen bakom ekipaget?

Dödstrött; Tex Varför håller ni på med trav när det är djurplågeri? *suck* Jag är precis likadödstrött på trådar, "Min ridtravare är minst lika bra som vilken dressyrhäst som helst"

Irreterande när folk ställer en fråga och sedan inte gillar svaren... Har man redan bestämt sig så varför fråga?

Beklämd; Min häst sticker/vänder/stegrar sig osv och sedan får svaret att jag har läst en NH artikel och då gjorde den så här och det fungerade, och TS "åh det ska jag prova" utan någon som helst idé om vad de håller på med...

Jag undrar hur det kommer sig att så många skapar trådar om hur det ska bygga upp hullet på sin häst?
Det borde ju vara hur enkelt som helst att få svar på det! Halva Foder handlar ju om det! :confused:

Snuffsan skrev:
Det jag suckar mest över är att det tävlas i hur många timmar hästen går ute, hur stora hagar man har, hur mycket mat den får och att den inte klipps och ska ha täcke. Det ska vara så otroligt "naturligt" och alla som inte har det så är helt dumma i huvet. Det brilljeras och mästras och står hästen inne två dagar så skriker alla dessa djurplågare i kör.

Sen sitter samma användare och visar ridbilder som kan få vem som helst att gråta. Är alla timmar i hagen osv en kompensation för hur illa man rider?

Det är i nästa steg samma användarnamn som skriver trådarna min häst sticker, min häst backar, min häst stegrar sig, min häst vägrar lämna gårdsplanen, min häst går inte att fånga i hagen, min häst går inte att lasta osv.

Jag tycker det här har ökat lavinartat den senaste tiden. Beklämmande. :(

du har helt rätt! huvudet på spiken.
du glömde nosgrimmans existens bara :D

De värsta trådarna i alla kategorier:

"Jag har tävlat jätte mycket men nu börjar min ponny bli dum på tävling, får jag ha det eller det eller det bettet då?"

"Jag har precis tagit grönt kort och ska ut och tävla, vad får man ha för utrustning då?"

Och så vidare.

JAg HATAR när folk inte äger TR. JAG HATAR det.:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 275
Senast: Blyger
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 974
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag har bestämt mig för att uppfylla en ungdomsdröm - ta en examen i historia på så hög nivå jag orkar och hinner. Jag har tidigare läst...
Svar
13
· Visningar
973
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama