Meriterad häst, orutinerad rytare

T

tantgron

Har en äldre häst som tävlat msv? Dottern har endast tävlat LC/ponny tidigare. Finns regler som hindrar detta ekipage att tävla på låg nivå?

Sv: Meriterad häst, orutinerad rytare

Nej det gör det inte. Det är ju jättebra att den orutinerade ryttaren har chansen att tävla en rutinerad häst. :)

Gäller det även dressyr? Någon som vet?

Tror det är samma sak där. Det finns regler gällande ekipaget tillsammans, men inte för den enskilda hästen eller ryttaren.

Toppen! Synd att låta en pigg pensionär stå när han älskar att tävla och "visa upp sig" när det finns en ivrig tonåring i huset.

Det finns ingen uppklassning alls på stor häst har varit borttaget i många år så vem som helst får starta alla klasser vill ett ekipage vinna 150 ena helgen och 90 andra så får de göra det.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Ketrawzc
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 048
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Leasa eller köpa bil
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur