Meredith sadeln

Sv: Meredith sadeln

jag har försökt få lite uppdate om hur dessa sadlar är att rida i... finns en gammal tråd under Ridning-Utrustning som jag har försökt väcka liv i.... någon här som kan upplysa mig?

De är ju utformade för korta tjejer i första hand, jag passar inte in på den beskrivningen, så jag upplever att jag hamnar i en faslig stolsits i meredith sadeln. Vet även andra lite längre personer som upplevt det.

Thejohanna;
Jag personligen tycker den ger alldeles för mycket stöd för att hoppa i. Jag inte så himla lång (ca 1.67) men har kanske lite långa ben, vet inte om det var därför jag upplevde den så men.. antagligen inte, utan jag vill knappt ha något stöd alls i sadeln (klossarna alltså;P), men gillar man det så kan jag tänka mig att man gillar den.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 229
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V