P

pralin

Går som några av er vet i hundletartankar och funderar på raser. Både jag och pojken har lyckats komma överens om att om det ska bli en hund ska ska det bli en boston, då den passar så bra in på vad vi söker.

Men pojken min, och även jag om jag får erkänna, skulle välja en hund med mera nos och "hundlikt" (i brist på annat ord ;) ) utseende om det gick. Men jag hittar ingen jag faller för som skulle kunna passa oss och vår levnadstil. Ingen som har lite tips? :angel:

Några önskemål:

- Lämplig första hund
- Inte för stor
- Lite päls (inte se "tjejig" ut :angel: )
- Inte skällig
- Aktivering genom promenader men även hjärngympa och ev. lite agilityträning.
- Ingen stark jaktinstinkt
- Främst till sällskap

Sv: Mera nos

Något åt schipperke-hållet skulle funka, men där är svansen så ful :angel:

(Vaddå jag, utseende-fixerad.. näää! :D)

Sv: Mera nos

Har inte du haft flera trådar angående vilken ras som kan passa er och i dessa fått många bra förslag?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 554
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 549
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 560
Senast: Sasse
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 115
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar