L
liljekonvall
Mer saker jag undrar
Som sagt,en äldre tik på 7 år o en på 8 månader.Efter vad jag läst o hört är det väldigt vanligt att hundar konkurerar om maten(rätta mig om jag har fel)och att en yngre individ (äldre valp) ska gå undan för en äldre.I detta fall stämmer det inte riktigt.När hundarna får mat är det inga problem.jag ger dem i varsitt hörn i köket o eftersom unghunden äter båda sakta o lite sämre än den äldre så låter hon den gamla gå fram när hon är klar o lämnar snällt sina rester.Däremot med leksaker eller ben.Oj,oj vilket liv det blev.Så fort den gamla tar en av alla 10 leksaker så blir det slagsmål o när jag inte tänkte mig för o gav dem varsitt ben så blev det liv igen.Leksakerna bryr sig den gamla numera inte om ,då hon går undan vid bråk, men benet skulle hon försvara.Det slutade med att jag skulle dela dem o blev ordentligt biten i benet själv.Vad kan man göra åt en sådan här sak.Först är det ju jättetråkigt att de inte kan leka o dessutom vill jag ju både kunna skämma bort dem o bevara tänderna med ben.Testade att ge ben i varsitt rum men då var det inget roligt att tugga alls.Det är alltså den yngre hunden som är "dum" i detta fall.Hon ska ha allt själv