Mer western...

Sv: Mer western...

ha ha. nej inte du, men det stog i artikeln.
tyckte bara att det lät lite underligt. :smirk:

JHANA skrev:
Och man rider ju på samma sätt oavsett om det är i ridhus, på utebana, i skogen eller någon annanstans, alltså går det alldeles utmärkt att träna häst i skogen...

Så sant! :banana:
Dessutom så blir ju träningen (enligt min mening) hundra gånger mer givande i skogen än i ett ridhuset! Det är lättare för både hästen och ryttaren att hålla koncentrationen och känna sig motiverad ute i naturen!

Såg det där också, jag undrar hur många tävlingar de varit ute på? Kan tänka mig att ekipag på lägre nivå inte ser så snygga ut eftersom western ju som andra grenar är såpass avancerat, men då får man ju tänka på hur dressyrekipage på samma nivå ser ut? Eftersom jag inte har möjlighet att ha egen häst och därför endast rider runt två ggr i månaden och tävlar runt 3 ggr per år, sitter på nätet ganska mkt och letar efter bra artiklar och videoklipp. Det var väl också tack vare det som jag under AQHA World Show tog ledigt från mina älskade engelskalektioner för att kunna titta på de riktigt duktiga ryttarna och få inspiration.

Bottom line: att få en häst att gå med rytm i galoppen och göra byten helt osynligt på slappa tyglar har nog krävt ett par timmar...våga inte komma och säga att det inte är snyggt!

westerntjej skrev:
Bottom line: att få en häst att gå med rytm i galoppen och göra byten helt osynligt på slappa tyglar har nog krävt ett par timmar...våga inte komma och säga att det inte är snyggt!
Precis!!!:bow: :bow: :bow:

I alla fall så länge det är 3-takts galopp, vilket inte ens alla ekipagen på World Show hade...:mad:

Nee, det är ju hemskt! Men de få ekipage som hade det, där kan man tala om stil :love:

westerntjej skrev:

Håller med! :bow: Jag blir extra imponerad av de ryttare som rider sina hästar utan träns i diverse videoklipp, och därmed höjer svårighetsnivån extra mycket! Sånt är alltid kul att se tycker jag! :)

haha. nej det låter lite som att det dom vet om hur det ser ut när man rider western kommer från alla westernfilmer, på med westernsadel, upp och galoppera, svänga runt lite, tjoa och jaga kor eller indianer :rofl:

jag menar bara man rider på lång tygel så är det ju westen :crazy: , man blir så less :mad:

I gamla westernfilmer kan man ju dessutom galoppera, galoppera och galoppera... :p Hästarna blir aaaldrig trötta!

jepp. det är underhästar dom har. och så kan man ju också rejsa järnet ett tag för att sedan lämna av hästen i stallet, tills nästa gång man tar ut den och rejsar iväg mot solnedgången. det är så underbart så man blir tårögd..:D

doleron skrev:
jepp. det är underhästar dom har. och så kan man ju också rejsa järnet ett tag för att sedan lämna av hästen i stallet, tills nästa gång man tar ut den och rejsar iväg mot solnedgången. det är så underbart så man blir tårögd..:D

Oooh jaaa! :cool:

:D :D :D Undra vad de skulle säga om min arab (som visserligen inte är liten) som tävlas i distansritt och western men även går en hel del dressyr.

"Tja, det är nå'n typ av arab men den är ju ovanligt stor och tjejen som har haft den har mest lunkat runt i skogen och ridit western på den"

Så min arab måste nog också vara ... hm... speciell! :D

/Camilla

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 869
Senast: TinyWiny
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 238
Senast: tanten
·
Hästmänniskan För cirka 11/2 år sedan kom jag i kontakt med CR och trivs väldigt bra med det. Det känns logiskt för mig. Jag red då för två olika...
Svar
14
· Visningar
1 567
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka