Menyknappar - alternativ till Java?

C

cissiny

Sambon, som har XP på sin dator, har precis installerat SP2 (hann inte läsa tråden här innan...) men pga lite småstrul så avinstallerade han det igen. Nu funkar datorn utan problem, med ett undantag - Java strular.

Knapparna kommer upp som de ska men det funkar inte att klicka vidare. Han installerade om Java, vi har länk till det på hemsidan.
Funkar fortfarande inte som det ska.

Om vi nu har trubbel med XP och Java, så är det väl risk att fler har/får problem av den här typen...

Frågan är väl nu vad vi kan ha istället för Java?

På vår sida (se profilen) så är det trubbel då med fotosidan. Det har ju vart mängder av fotouppdrag under sommaren, vi har långt ifrån alla upplagda men ungefär de tre senaste månaderna. Att ha en separat länk för varje uppdrag, som vi hade tidigare i år, blir en kiometerlång lista typ...

Vi har hittills löst det med en Java-knapp för varje månad. Har ju funkat bra hittills men det känns som om det kan strula för många?

Någon som har tips på vad vi kan använda istället?

Lite om oss, begränsningar mm:
Sidan ligger på b-one - Access är uteslutet då de inter stödjer det.
Vi är nybörjare på websidor - behärskar FrontPage men inte mycket mer.
Vi har aldrig använt css, php, mysql och saknar nödvändig programvara. Har noll koll på dessa program...

Jättetacksam för tips!

TACK på förhand!!!

Mvh Cissi
 
Sv: Menyknappar - alternativ till Java?

*puttar upp tråden*

ingen som har något förslag? :confused:

Nu har jag fått ordning på fotoregistret i alla fall... Blev ju pdf till slut, en väldans massa sidor blev det, totalt 876 kb :crazy: - det får duga även om det är en aning stort att ha liggande på hemsidan...
Ska ladda upp det plus några nya album senare idag...
*trött och förkyld*

Mvh Cissi
 
Sv: Menyknappar - alternativ till Java?

Jag använde JAVA-knappar tidigare på min FP-hemsida.
Dom har jag ersatt med egentillverkade "knappar".
Eg. är det ritade objekt som man klickar på.

Kika här så får du se hur dom ser ut.

www.bengall.se
 
Sv: Menyknappar - alternativ till Java?

Tack Bengall, Bebben och Stollan! :bow:

Era sidor är jättefina, knapparna likaså, tyvärr tror jag inte att era idéer funkar just i det här fallet... :crazy:

Saken är den, att vi använt Java-knapparna för att dela upp albumen månadsvis...

Som det är nu, har vi fem album för september (skulle vart lite till men jag fick stanna hemma pga förkylning) som ännu inte ligger under en "månadsknapp".
I augusti har vi också fem album, i juli åtta, i juni fem och i maj sex...

Tidigare hade vi en lång rad med länkar för alla album men även "rader" med länkar tog alldeles för mycket plats... Knappar hade vart ohanterligt...

Så, vi behöver något där man kan dela upp det månadsvis... Och se vad som finns i varje månad... Och klicka fram varje album...

Vi ska väl iofs ta bort maj, egentligen juni också vid månadsskiftet men det blir ju mycket ändå...

Så, med tanke på hur många album det är... Hur ska vi lösa det? Kanske göra nåt i stil med det vi har på länksidan? :idea:

Vad tror ni?

Mvh Cissi
 
Sv: Menyknappar - alternativ till Java?

Gör en kalender och lägg in klicklänkar.
Man kan göra en sådan större i tex vanligt tabellsystem. Det finns program för sådant här men man kan göra det manuellt. Om du vill kan jag kanske lägga upp ett ex eller tre och visa?
Kalendern kan ju göras stor så den täcker större delen av sidanoch så att den tex öppnas i ett nytt fönster när man trycker på datumen.
Kommentaren om Bebbens knappar var för att det är jag som gjort dom :D
Bebben bestämde font och färg och jag tillverkade dom :cool:
 

Liknande trådar

C
IT & mobiler Har själv inte XP på den här datorn, vi har det på en annan dator dock. Vi har numera Java-knappar på fotodelen av vår hemsida, det...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: Bebben
·
C
IT & mobiler Vi funderar litegrann på att ha en databas (eller liknande) på fotosidan på vår hemsida, där man lätt kan söka upp en häst, avkomma till...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp