Mentalbeskrivning av kastrerad hane?

Sv: Mentalbeskrivning av kastrerad hane?

Min kastrerade hanne har gjort både MH och Korningens MT. Den senare skulle han nog egentligen inte fått göra, men ingen frågade och jag sa inget! ;)

Hittade bara korningens bestämmelser men det känns som att den gäller MH med:)
Saxat från sbk:
Kastrerad hanhund/tik
Operativt kastrerad hanhund medges generell dispens för deltagande vid utställning, prov eller
tävling. Vid behov av styrkande av att hunden efter sex (6) månaders ålder, men före operationen,
haft normalt utvecklade och belägna testiklar sker via särskilt intyg (intyg, se under punkt 1,
Veterinärintyg).
Operativt eller kemiskt kastrerad tik medges generell dispens för deltagande vid utställning, prov
eller tävling.

Jaa, men eftersom ingen frågade eller kollade, brydde jag mig inte om den bestämmelsen....! Ursäkta min fräckhet, men jag ville verkligen så himla gärna göra både MH och MT med min hund, och det var fruktansvärt roligt och lärorikt, och jag ångrar mig inte en sekund! :) En fånig bestämmelse, tycker jag för övrigt - man får delta med en hund med D-höfter, vilket ju är minst lika diskvalificerande inom avel som en krypt hanne (min kastrerades pga att han var krypt).

Hahaha.. Lugn i bussen.. Jag hade nog gjort detsamma!:D Min yngsta är kasterad (tik) och det var nog bland det roligaste vi gjort, att gå MT:laugh:

Även Viktor var kastrerad när han gjorde sitt MH, så tuta och kör bara. Jag hade intyget med mig - men ingen ville se det, inte ens säker på att de noterade att det inte var några kulor där ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 182
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike...
2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Sel
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka