Mental aktivering.

J

Jalapaleno

Hej Alla underbara hundmänniskor!

Jag vill ha miljoner tips på aktivering, hur aktiverar du din älskling mentalt?

-Berätta hur, vad det ger osv. Allt mottages tacksammt.

(Min hjärna är stillastående, behöver inspiration utifrån ).

Sv: Mental aktivering.

Det som är lättast för mig är att låta dem söka efter föremål i en skogsdunge eller nåt. Gjorde det så sent som för en timme sen. Binder upp dem, visar föremålen, placerar ut dem, släpper en hund i taget som får leta upp ett par grejer osv. Själv kan jag stå på en sten och dirigera lite och leka hövding... :cool: (lat)

Har retrievers och tränar en del apportering som jag gärna bakar in långpromenaderna. Linjetag, markeringar m.m.

Lägger en del personspår ibland också. Ska börja med viltspår i höst nu.

Sena kvällar tar vi ibland en promenix till en förfallen idrottsplan i närheten och tränar lydnad.

Hemma stänger jag in kräken på toa, gömmer godis överallt och släpper ut dem. Detta älskar de, matvraken...

Den ena hunden klickertränar jag även (har inte hunnit testa den nya än) och hon får ibland städa upp sina leksaker. Dvs plocka ihop dem i en plastback. Då går svansen.

Sv: Mental aktivering.

Min hund älskar när jag sätter honom vid skogskanten/i berget/inne i lägenheten medan jag går och gömmer en leksak. Sedan säger jag "leta!" och han far iväg och ger sig inte förän han har hittat föremålet. Då går han stolt tillbaka till mig och ger tillbaka det så vi kan leka en stund och sedan upprepa.

Vi gör samma sak med till exempel korv ibland, men då kommer han inte tillbaka till mig med den :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 434
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka