marieka

Trådstartare
Hur reagerar era hanhundar när ni har mens? Vill dem vara där å nosa hela tiden? jag tycker man blir avslöjad direkt när man möter en hane under den tiden :o
Pinsam fråga kanske :D

Sv: Mens

Hanhundar är ofta så. De är typ lika dana med tjejer som har mens som med löpande tikar, de känner det på lukten hur bra som helst.

Min egen är kastrerad så han brukar inte vara så farlig. Men däremot svärföräldrarnas golden/labrador brukar kärleksfullt(?) trycka upp sin nos mellan bena på mig :crazy:

Har bara en tik men det denna lägger upp sig för min far när hon löper...skriker och piper och putar upp med hela paketet :o

marieka skrev:
Hur reagerar era hanhundar när ni har mens? Vill dem vara där å nosa hela tiden? jag tycker man blir avslöjad direkt när man möter en hane under den tiden :o
Pinsam fråga kanske :D
Det är ganska vanligt. Men hos mig möts de på reflex av ett knä, medan jag :angel: :angel: :angel: och tittar åt ett annat håll. :D

Detta ända sen jag en gång i tonåren, när jag dessutom hade kort kjol, blev mer eller mindre upplyft från marken av en stor kraftig blandras.

Som hanhundsägare försöker jag vara uppmärksam och stävja all sorts skrev-nosning, speciellt på andra, oavsett anledning då jag inte tycker hunden har där att göra.

Fritz blir mer gosig när jag har mens! Han kör inte upp nosen i skrevet, sällan på någon och aldrig på mig, men han hoppar gärna upp och ligger nära! :) :love:

/Timsetim

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: chimichanga
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka