mens efter graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.

mino

Trådstartare
trots åtminstone 75%-ig amning så kom mensen igång i floder för en månad sen när dottern var nästan 6 månader. Först hoppades jag att den var sån eftersom det var första mensen efter graviditeten men nu har andra mensen kommit och den är lika riklig den. Har ni haft det så? Ska det vara så? Den har säkert tredubblats mot tidigare. :crazy:
 
Sv: mens efter graviditet

Det är samma här.. Ingen mensvärk, som jag hade innan, men MYCKET mer riklig istället :crazy: Det är skillnad, jag blödde knappt alls förut.. Vi får se vad P-staven kan göra.
 
Sv: mens efter graviditet

Jag får inte ont och blöder inte mycket, men jag har 20 dagar emellan blödningarna i ställer för 30-31 som förr! Efter avslag i 8 veckor, mens två veckor efter det och några fler blödningar efter det = Freddie is not so happy! Jag äter iaf Cerazette nu och de kan ge oregelbudna blödningar, så jag hoppas att det ordnar upp sig!
 
Sv: mens efter graviditet

Jag hade ungefär samma mängd, men jag har alltid "blött" väldigt mycket, men mensvärken blev betydligt värre de första gångerna efter Elin, nu med Freddan har jag inte fått tillbaka mensen än, pga dels amning och dels P-stav...
 
Sv: mens efter graviditet

jag har inte heller någon mensvärk. Däremot mental pms märkte jag. Höll på att börja storlipa när jag var och handlade och kom på att jag hade glömt att köpa potatis...

P-stav borde jag kanske satsa på.
 
Sv: mens efter graviditet

Jag hoppas verkligen på den! Men gör den tvärtom och ger mig konstiga blödningar så åker den ut ganska så fort. Vill egentligen ha P-spruta, dom passar mig alldeles perfekt. Men eftersom risken finns att det kan ta upp till 18 mån att bli gravid igen, så väntar jag med det tills vi känner att syskonfrågan är klar. Nu är jag väldigt fertil, och har gått på P-spruta tidigare utan att förlora någon fertilitet, men det känns ändå dumt att chansa när vi vet att vi vill ha ett syskon sen.
 
Sv: mens efter graviditet

Jag vet inte, min mens kom igång strax efter jag skaffat spiral (hormon) och då nästan helammade jag. Efter det fick jag stänkblödningar och nu ingen blödning alls. Skönt! Däremot, innan graviditeten hade jag i många år haft p-piller/minipiller eller spiral och när jag slutade tyckte jag att det forsade blod. Blä... :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
441
Senast: annersia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 913
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 531
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp