Men vilken annons...

C

Cronis

Rider in o till hästar från 130cm.Tar även imot för tävling.för info maila. Prisernaingår foder, stallplats, verkning.GrundInridning: ponny 1200mån, häst 1400mån(utb Lc:1 dressyr)Tillridning: ponny1200mån, häst1400mån
(utb LA dresssyr o hoppning efter förmåga)
Grund o tillridning: ponny2000, häst2200
(utb LA dresssyr och hoppning efter förmåga)
För tävling: ponny 1200 mån, häst 1400 (halva startavgiften betalas av ägaren)Tävlar både dressyr o hoppning. Mejla mig, så ringer jag!

Det står inget om persinen i fråga, vem h*n är utan, "lämna bara hästen hos mig, jag är skitduktig"...
Det verkar inte seriöst för 5 öre, men jag ska iaf ringa å kolla :devil: för det fanns ett telefon nummer...

Sv: Men vilken annons...

*hehe* det var ju billigt i af..
1400kr inklusive tillridning, foder, stallplats,hovslagare & halva startavgiften på tävling. Eftersom att hon han kan tävla ponny är personen under 18, och jag skulle tippa max 13-14... det är väl nån unge som inte får pengar till att ha häst av sina föräldrar & har skrivit vad stallhyran kostar i det stall som hon/han vill stalla upp i så att hon kan ha "egna hästar gratis"...
Men ring gärna och kolla... jag väntar med spänning... :devil:

Ja, man kan ju undra...Jag kan inte hålla min redan inridna häst med verkning och skötsel för det priset...Kanske billigare att lämna bort... ;)

När min häst var på tillridning tyckte jag 1000Kr/vecka var billigt (dvs hon jobbade 7 dagar/vecka) eller 500 (jobbade 3,5 dagar/vecka). Dessutom gick hon på bete under tiden...

Jag ringde förut... Till mobil!
Den va inte på slagen, så jag kom till mobilsvar, :rofl: vilket lät så fruktavsvart tillgjort, å tjejen som verkar vara 14 år, försökte vara 18 i röstbrevlådan... Men det gick inte så bra... ;)

Så jag mejlade ett lite överdrivet mejl. Men det vet ju inte hon,.... :angel:

Jepp det låter inget vidare seriöst.
Men att tro man kan veta åldern på nån på rösten - det håller helt enkelt inte.
Jag har en dålig röst, jag låter som en nervös 13åring.
Men jag är 26!
Det är faktiskt ett problem om jag ringer och söker jobb, ringr uppfödare och liknade. :cry:
Har gått hos talpedagog i flera år, bland annat eftersom jag itne kunde säga rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (jag lärde mig tala i england, och där finns inte det ljudet i språket) och för en del andra problem - men tonarten har jag inte lyckats ändra.

Senast ändrad:

Niki skrev:
Ja, man kan ju undra...Jag kan inte hålla min redan inridna häst med verkning och skötsel för det priset...Kanske billigare att lämna bort... ;)

När min häst var på tillridning tyckte jag 1000Kr/vecka var billigt (dvs hon jobbade 7 dagar/vecka) eller 500 (jobbade 3,5 dagar/vecka). Dessutom gick hon på bete under tiden...

Innan man raljerar för mycket över priset, så tar jag (som passede arton för snart tio år sen) 1500 kr/månad för inridning/tillridning av ponny. Då ingår foder, stallplats, strö, skötsel och själva utbildningen. Är man nte nöjd betalar man bara för uppstallningen.

Nej, jag tjänar INTE speciellt många kronor på det. Jag har förvisso eget stall så själva boxen kostar ingenting. Men hösilage a 2 kr/kg och fri tillgång, samt balspån gör ändå att det äts upp en inte helt liten del av de där 1500 kronorna. Ska jag sen räkna på TID jag lägger ner, så blir det en timlön som skulle få även afrikanska barnarbetare att strejka :devil:

MEN, och här kommer MEN:et.. Jag har förvisso erfarenhet av både inridning, tillridning och 'problemhästar'. Men jag har ingen UTBILDNING inom detsamma. Alltså anser jag INTE att jag kan ta betalt 'vad det kostar'.

Däremot, efter X stycken 1500 kr/månad så kan jag höja priset, om jag skulle vilja.

Nu gör jag det inte för pengarna, och jag annonserar inte, utan jag gör det för jag tycker det är kul. Men jag går iaf inte BACK på det ekonomiskt, trots det låga priset.

Jag såg också en konstig annons: Hej ! Vi är 2 tjejer som börjat tämja smådjur, vi gör det på 3 dagar...sen så stog det pris ;)...eh, vad menas med tämja ?!! Tror inte jag skulle våga lämna något djur dit..och vilket djur då ?? Kanin ? Råtta ? Hamster ?? Ska man *tämja* dom på något speciellt sätt ?

Mynta2 skrev:
Jag såg också en konstig annons: Hej ! Vi är 2 tjejer som börjat tämja smådjur, vi gör det på 3 dagar...sen så stog det pris ;)...eh, vad menas med tämja ?!! Tror inte jag skulle våga lämna något djur dit..och vilket djur då ?? Kanin ? Råtta ? Hamster ?? Ska man *tämja* dom på något speciellt sätt ?

:rofl:
Min jisses.

Jag har fö. mejlat till den där tjejen, men har inte fått svar... Hon kanske blev rädd av mitt mejl?! :angel:

Jag har fått svar på mejlet nu... :rofl: Jag måste bara ringa henne imöra asså, herregud!!

Hej! Jag heter XXX. Jag har ridit in flera hästar och ridit till dom.
Jag Är ca 164 cm lång . Jag väger ca 50 kg. Jag har haft 2 egna ponnier
och har en nu. Jag rider min mammas häst och min ponny nästan varje dag.
Jag kan upp till lätt A dressyr . Jag har aldrig tävlat dressyr lokalt me
n i tävlingar som vi haft i stallet. Hoppning har jag tävlat upp till lok
alt med felfria ritter med min förra ponny ,ett russ som jag haft sen han
var 3år men sålde han i februari. jag är inte rädd för hästar som bråkar
och kastar av folk . Ramlar nästan aldrig av efter som mitt russ bockade
mycket. Gillar utmaningar. jag har tyvärr ingen ny bild på när jag rider
men kan skicka en i morgon. Mvh sandra ps jag kommer hem ca kl 16.50 i
morgon är inne ca 10 minuter så du kan ringa ca 16.55 men annars kommer j
ag in senast kl 20.00 o är vaken till 22.00 så du kan ringa tills då . ä
r vaken nu också om du ser det här i kväll. Går å lägger mig ca 23.10 .

Jag skrev till henne:
Hej!
Eftersom det inte gick att ringa dig, har testat
idag, så mejlar jag. Berätta lite om dig själv, å skicka gärna en bild
på när du rider, så jag ser lite. Jag har några hästar jag behöver hjälp
emd pga mina skador. Hoppas på ett sammarbete! Mvh Anna

Men vad är det som är så roligt med att "terra" andra människor? Jag skulle nog inte lämna någon häst/ponny till henne jag heller, men inte sitter jag och ringer henne för det...

Personligen så ser inte jag heller "charmen" med att håna människan.
Varför inte bara strunta i annonsen?

måhända att det finns annonser som låter konstiga ..men

det finns massor av tjejer i yngre ålder sm är rejält duktiga!
o inte rädda! har man en bråkponny o vill få ordning på den så kan den mycket möjligt utvecklas bra!

Liknande trådar

S
Hästmänniskan Hoppas jag hamlat rätt... Men iaf är det någon mer än jag som tycker att det är de som tävlar La o ridit massa år osv alltid bestämmer...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: Ubbe R
·
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 602
Senast: Jenny
·
P
Hästvård Hejsan Min ponny har nu varit halt sen i början av augusti, och har nu fått diagnosen belastningsfång av veterinär o hovslagare. Nu...
2
Svar
21
· Visningar
3 807
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17