Men varför? *magsjuka*

Mirre

Trådstartare
Både sambon och jag har åkt på nåt typ magsjuka eller nåt.:crazy:
JIppie.. är dessutom gravid så det är ju inte så lyckat.
Mådde lite illa igår men det gick över. Sedan lite idag på förmiddagen och nu har jag ont i magen också. Även sambon har det.
Vete f*n om jag inte har feber också. Kan man ta alvedon eller nåt?
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Se till att få i dig tillräckligt med vätska, ifall det är vinterkäksjukan ni råkat ut för. Kräkningar och diarréer leder snabbt till uttorkning och speciellt du som är gravid är extra känslig.
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Oki ska tänka på det.
Hoppas verkligen det inte är kräksjukan:crazy:
Är det farligt att få det om man är gravid?
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Nej, men det kan vara farligt att bli uttorkad (tex pga kräkningar och diarréer) som gravid.
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Oki hmm den där alvedonen tycks inte ha hjälpt något.
Den kom bara upp igen.:crazy:Försökte äta lite lunch förut men det följde sas med alvedonen
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Du kan ta alla värktabletter med paracetamol. Eller iallfall de flesta så som panodil, alvedon, dock ej dem med ibumetin.
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Oki ska tänka på det.
Hoppas verkligen det inte är kräksjukan:crazy:
Är det farligt att få det om man är gravid?

Tjenis!! Är du här med:D Ville bara berätta att jag var höggravid när jag fick magsjuka, Hannah (som hon nu heter) mådde nog toppen därinne jämfört med mig. Det är inte farligt, bara du får i dig vätska. Jag drack resorb som finns på apoteket (vätskeersättning) och mormorsgroggen som du fick recept på i "hemmatråden". Obs, ta bara ett glas av m-groggen, det blir tokstopp annars :D
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Usch, lider med dig:eek:... Var sjuk TVÅ vändor i v 36... Visste först inte om det var värkar , men det var magsjuka (vinterekräk...)

Eftersom du verkar orka surfa så kan du ju lätt kolla vilka läkemedel som är ok att ta då du är gravid på FASS.se

Krya på dig!!!
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Hihi ja:D
Mår betydligt bättre nu men ska ha din mormorsgrogg i tankarna för framtida behov:D Har tom ätit fil nu och ett stort glas vatten.
Får se om jag fortsätter må bra nu också
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Hihi ja:D
Mår betydligt bättre nu men ska ha din mormorsgrogg i tankarna för framtida behov:D Har tom ätit fil nu och ett stort glas vatten.
Får se om jag fortsätter må bra nu också

Inget farligt nu när du är så långt gången! Lovar dig!! Helt ofarligt!!

Själv var jag "nygravid" v. 8 och fick magsjuka. Fick missfall så det vissla om det andra magsjukedagen. Blödde som en gris. Smärtor som var urjävliga. Fick inte komma in eftersom jag hade magsjuka. Hade HB 64 när jag fick komma och fortsate störtblöda. Ett dygn till och jag hade dött.... Så rädd är sjukvården för magsjuka!!! De fick stoppa en artär som stog och pulsera och jag var helt borta i 3 v.
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Oj vad läskigt!:crazy:
Himla tur att du överlevde då!
Vad betyder HB?
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Lever du?? Hoppas verkligen inte att du blev sämre :banana: När ska liten behaga komma ut?:bump:
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Jadå jag lever:D
Varade bara en dag det där.
Nu är vi friska igen allihop.
22 mars är det beräknat
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Åh vad skönt att det inte blev värre!! Mars, det är ju snart :D Åh vad roligt med en liten, vill oxå haaaa en till juh.. Fast min Hannah är bäst i världen men pyttisar är så härliga :D Varmt lycka till och berätta när h*n kommer :banana:
 
Sv: Men varför? *magsjuka*

Hihi ja det är bara 2 mån kvar.
sambon går och ler och säger hela tiden "nu är det inte långt kvar":rofl::love:
Tack! Ska göra det
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 013
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 820
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 606
Senast: tanten
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 922
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp