Men nej...

Widerberg

Trådstartare
Nu är hästen skadad IGEN. :( Eller ja, skadad och skadad,
i fredags såg jag en böld eller vad man ska kalla det
på senan på vänster fram och eftersom den inte var borta
idag så ringde mammatill vet. så nu ska hon (hästen alltså :smirk: )
stå med stallbandage till nästa vecka och om bölden inte är
borta då så ska vet. komma ut.
Vad tror ni att det kan vara? Hon haltar
inte mycket, man ser bara att hon markerar lite i traven
och hon är inte jätteöm heller direkt.

Det är nästan alltid något med min häst, något sår eller
sånt.
Att hon aldrig ska kunna vara "hel" en månad i sträck!

Sv: Men nej...

Var försiktig om det är något med senan (senfästet). Stallbandage och liten sjukhage/sjukbox till dess vet kommer låter vettigt. Senskador är inte roliga om det nu är så illa. Du är inte den enda som "jämt" har en skadad häst, min har varit likadan och jag gissar att det finns fler än du och jag som känner på samma sätt. Nu börjar dock min häst bli äldre och kanske lite mer förståndig :confused: så peppar, peppar har vi börjat klara oss i lite längre perioder även om skorna trampas av då och då (av honom själv). Lycka till med hästen.

Min häst blir också skadad jämt och städnigt :(
Idag hade han en svullen kota, höger bak.
På med sårspray o kylgelé eftersom han hade sår med.

Inget vidare vettigt svar har jag till dig heller =/ Lycka till iaf!

min ena häst har varit "skadad" till och från sen i januari.. inget jätte allvarligt men vila flera gr om..

jag börjar bli lite less nu..
men jag har i alla fall haft tur med min andra häst! han har jag haft i 8 år och har i princip ALDRIG varit skadad..

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 771
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka