Men lilla gumman...

Aningsfull

Trådstartare
Idag fick Ailie sin andra vaccinationsspruta och lillan är alldeles färdig. Min annars så pigga och glada lilla tjej har sovit hela dagen. Hon vaknar bara och vill äta och sedan slocknar hon igen. Hur har era småttingar reagerat när dom fått vaccineringen?
Vid 3 månader märkte vi ingen som helst skillnad på henne men idag vill hon inte lämna sängen. Jag försökte väcka henne tidigare för jag vill ju gärna få sova inatt :angel: men hon hängde bara som en utslagen liten docka och sov i min famn.
Vi satte oss för att se lite film men då somnade hon liggandes i min famn där också.
Lilla trollungen... Att man kan vara så trött. :o

Sv: Men lilla gumman...

Ingen skillnad alls pa Amber. Chloe fick hosta efter den forsta vaccineringen :(, reagerade inte alls pa andra, och var lite gnallig och trott efter den tredje, men det varade bara en dag sen var hon som vanligt igen :laugh:

Erik fick sin andra vaccination igår och mår inte alls bra..
Förra gången var han helt otröstlig vid själva sticket men hade inga symptom alls efteråt.
Hela eftermiddagen igår var han trött och ledsen, och sen var han vaken stora delar av natten med hög feber. 39,5 som högst..:cry:
Han har fortfarande runt 38.. hoppas att det går över snart. Man lider ju så med sin lilla älskling..!

Då låter det som att dom har det ungefär likadant. Första sprutan panikgrät hon och var alldeles otröstlig och snyftade länge efteråt. Däremot märktes ingenting annat och hon var sig själv efter en halvtimme eller så.

Nu är hon bara trött och den lilla tid hon är vaken är hon kinkig innan hon somnar om. Någon febertermometer har jag dock inte här i huset men hon känns varm så sambon får ta med en termometer + alveon när han kommer från jobbet. :(

Li har sovit som en död i två dygn efter vaccination. Vart febrig och gnällig, har gett henne alvedon inför natten och sen låtit henne sova.

Nu till ett problem.. Nu är sambon här med febertermometer och då upptäcker såklart jag att det inte finns nåt vaselin i det här huset.
Då är frågan, vad använder man då om man ska tempa i rumpan?

Hur tempar man annars? :crazy:

Kan man använda helosan? Idomin? Olja?

Inget efter första för oss men febrig och trött av andra :(

1:a sprutan: Började skrika som en galning på kvällen. Fick alvedon och somnade. På BVC sa de att bebisen kan få huvudvärk av den sprutan, så om bebisen började skrika mer än vanligt :grin: så var det barar att ge Alvedon. Och så var det för oss!

2:a sprutan: Ingenting. Sköt lite på den för vi skulle ha dop och det var ju dumt att chansa. inte så kul med feber osv vid dopet, men som sagt, ingenting! :laugh:

Det är så olika hur dom reagerar på vaccinationer, min första son fick feber och blev väldigt skrikig av båda, samt skrek som en stucken gris vid sticken.

Min minsta har jag inte märkt någon skillnad alls på och inte ens märkt att han blivit stucken utan glatt skrattat vidare åt sköterskan!
Däremot fick han en stor knöl innanför skinnet nu efter sista (ca 3 v. sen) och den känns ff lite.

En sån knöl fick Erik också den här gången! Fast inte vid själva sticket utan en bit ifrån.

Idag mår han iaf mycket bättre, ingen feber och sitt vanliga glada jag! Nästan ännu gladare än vanligt.. är väl skönt att slippa må dåligt. :)

Ang. termometer, jag har använt lite zinksalva som jag ändå smörjer hans rumpa med.

En sån knöl fick Erik också den här gången! Fast inte vid själva sticket utan en bit ifrån.

Samma här! Jag blev jätteorolig innan jag kom på vad det var.
Undra vad det beror på? har dom stuckit "illa" eller är det någon reaktion?

Skulle tro att det rör sig om en reaktion på vaccinet. Fick också såna där knölar efter vaccinationer när jag var yngre minns jag. Stelkrampsvaccinet är ju rätt starkt vad jag har förstått. Men ändå lite skumt att knölen inte är vid punkteringsområdet så att säga :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 827
Senast: Sleepan
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 921
Senast: inverterad
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 555
Senast: rutans
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 367
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar