Men hallå där!!!!!Var är ni?

L

liljekonvall

Måste bara få önska er alla ett gott nytt år:banana::bump:Hoppas det gått bra nu med alla skotträdda hundar och att det börjar lugna sig utanför knutarna.Ett nytt år med nya förväntningar och förhoppningsvs med mycket skratt och glädje.GLÖM INTE att göra detta år till ett underbart år oavsett hur allt är.Vi har ju varandra.Kram på er:):)

Sv: Men hallå där!!!!!Var är ni?

Gott nytt år på dig med!

Var lite orolig hur det skulle gå för räddharen (hunden) men det har inte varit några som helst problem inne.
Hon håller fortfarande på med märgbenet hon fick halv 12.....Vi väntar på att klockan ska bli över 1 och sen ska hundarna få gå ut och kissa en gång till innan vi sover.

Detta år ska vi ta ett LP1, ett förstapris på utställning samt tävla inoff agility lite mer (förutom att bara ha kul då, förstås).

Skönt att det gått bra med vovsingen.Önskar dig lycka till med tävlingarna i år.Förhoppningsvis har det gått bra med våra hundar också.Sambon är hos sina föräldrar på landet med hundarna medan jag själv jobbar:( Men nya tag senare....Firar imorgon UTAN raketer istället:idea:)

Jobbar?! Stackare...tyckte det var jobbigt (eller snarare ovant tror jag) att jobba på dagen idag.
Hoppas det gått bra med era hundar med!

Visst hade det vart skönare att vara hemma denna kväll men det går bra att vara på jobbet också:angel:Vet man bara om det i förväg så är man så inställd att man inte bryr sig så mycket.Kändes bara LITE ensamt just vid tolvslaget:cry::rofl:Jobbar på ett boende med psykiskt sjuka så jag är ju inte helt ensam....

Gott nytt år alla älskade bukefalister!!
Med vår lilla tös (elva veckor) gick det super! Hon låg innanför husses jacka under raketerna, och tittade ut lite då och då, kändes skönt!

Härligt.Fick sms av en kompis innan.Hennes grand danios var totalt hysterisk och blockerad.Stackars hundar(och andra djur förståss)Skönt att det värsta är över nu.God fortsättning:)

Härligt.Fick sms av en kompis innan.Hennes grand danios var totalt hysterisk och blockerad.Stackars hundar(och andra djur förståss)Skönt att det värsta är över nu.God fortsättning:)

Ja, det är fruktansvärt för dessa stakars djur som inte förstår vårt firande. Har än så länge bara haft tur med mina djur, i detta fall hundar *peppar-peppar*, rottisen är med ute, våra tidigare vovvar har alla varit med, eller legat inne och sovit, och vår nya lilla valp ligger och sover i jackan, vilket bådar gott.

God fortsättning själv!!

Gott nytt år på er allesammans (i efterskott:D)

Här gick det över all förväntan! Första nyåret för vår lillskit, o han reagerade inte ett dugg. Var ute och kastade boll och busade med bästa kompisen mellan 23-01. Hade superkul!:D

Bara att gratulera:banana:Skönt att höra att inte alla hundar sitter och skakar denna natt.God fortsättning på nya året:)

Tack detsamma:bow::bow::bow: Du gör som jag och hoppar lite:rofl::rofl::rofl:

Gott nytt!
Här gick det lugnt till. Både jag och min mamma är sjuka, så jag var hemma hos föräldrarna.
Vi firade inte alls, haha.
Min tjej brydde sig som vanligt inte det minsta om alla smällare och raketer utanför, hon låg platt på rygg i soffan och snarkade vid tolvslaget när det pangade som värst. Valpis som tycker att hon är det coolaste som finns kröp ihop vid hennes huvud. Han kände sig nog trygg där.
Gammelman på 14 år som alltid varit hysteriskt rädd, har nu tappat så mycket hörsel och syn att han inte märkte så mycket. (inget ont som inte har något gott med sig....) så han var förhållandevis lugn.
Skönt!

Här har det varit lugnt:)

Nykomlingen var mer irriterad över att alla inte var hemma denna kväll än över det faktum att det smällde och blixtrade överallt:D

Gammlingen kunde i sin ungdom vara med ute och kolla in raketerna, såg väldigt kul ut när han följde dem med blicken:rofl: men han brukade tröttna rätt snart och lägga sig och somna:rofl: på senare år har han tydligt visat att nä jag stannar inne i värmen istället, det där får ni titta på själva:rofl:

Gott nytt år allihopa:banana:

Gott nytt år på er hälsar Rozie :bump:

(som inte brydde sig ett skvatt om raketer, sov sig igenom alltihop.)

Detta var ju hennes första nyår så vi hade planerat att tillbringa värsta tiden i vår källare men det behövdes inte.

God fortsättning på er!

Här gick det någorlunda bra med hundarna, lite smårädda blev de när vi var ute vid tolvslaget (de fick stanna inne), men det gick bra sen :)

*KL*

Här gick det över förväntan, trots att det small en hel del. Jag hade sedvanligt mörklagt huset och drogat jycken. Dock har han tidigare ändå skakat och hyperventilerat. Nu gav jag honom pillerna 1½ timma tidigare än förut så när det small som värst låg han och darrade, men ingenting mer. När sedan smällandes slutade så somnade han om.
Den 1åriga JRtiken visste vi ju inte alls hur hon skulle reagera. Hon var lite orolig från 23tiden när det small lite då och då. Henes matte sa att hjärtat gick rätt snabbt. Men när sedan nyåret kom hade hon vant sig och låg och vilade bredvid matte.

Skönt att det är över och ett år till nästa gång......

Varför mörklägger du? då syns det ju ändå mer!
Eller menar du att du sätter för fönstren?

Gott nytt år!!!!!!!!

En stycke bc flämtande livrädd låg under soffan vid tolv slaget.. Men hon e vid liv:smirk: 1a januari låg hon under sängen så man såg bara fram fötterna på henne. Och när jag frågar henne om hon vill gå ut åker även dom snabbt in:) Hon blir helt ben lös och i storlek med en tax. Så det tar ett par dagar för henne att bli normal igen:D

Medans schäfer valpen snarkade gott i sin hund bädd på tolv slaget!:bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka