Men gosh.. Knasiga namn!

Sv: Men gosh.. Knasiga namn!

min kompis hund heter obstinata ragatta i stamtavlan o så va kennelnamet lite knassigt oxå men ja kommer inte ihåg va de va..

Våran lille valps morfar har världens goaste namn i stamtavlan; "Makes you go hmm" + kennelnamnet före oxå förstås.

En av hundarna jag tog hand om i England under förra året heter "Glasbheinn Mohr of Quabrooke" i stamtavlan, han kallas för övrigt för Glasbheinn. Säga det på svenska är inte så lätt, men det blir mycket lättare på skotska kan jag lova!

Så var det ja! Orkade inte gå å leta efter stamtavlan....

Våran gamla hamilton stövare hette KULLI, betyder SNOPP på finska. :rofl: m tanke på att halva släkten är finsk, så "mobbades" hon ganska flitigt av släkten.... men´vi kallade henne Gulli. Dock var de inte vi som döpt henne utan uppfödaren.

Gott om knasiga namn finns det ju, det är bara att titta i hundsport på utställningsreferaten.
Jag har inte haft några "konstiga" namn på mina, border collie uppfödare har en tendens att ha korta vanliga namn. Undantag finns, en tidigare tik hette Best Choice, kul tyckte jag, en hanhund hette Bam-Bam, där hade uppfödarens barn just sett filmen Flinta och fått döpa valparna efter figurerna.

Min hund heter i stamtavlan Heslaby First Halene Varav Heslaby kennelnamn. Men kallas i vardagen Ronja :D

Senast ändrad av en moderator:

Min hunds kullsyskon har alla bra namn, men ingen kallas för sitt namn. :) De heter kennelprefixet plus: Read My Mind, Respect, Ready to be Famous, Rat Catcher, Robin Goodfellow, Read My Lips och Run the Show.

De skojigaste namnen min hunds uppfödare har är Fräcka Freja och Härlige Harry. De kallas för Freja och Harry, har jag för mig.

Jag tror uppfödare skiljer sig mycket åt hur de resonerar när det gäller namn. Bodil Granbergs (efternamnet rätt?) foxterriers och bullterriers har roliga och udda namn, tycker jag.

Senast ändrad:

Mina vovvar kallas för Mygga och Fluga. Uppfödaren har också en hund som kallas Fisen.
Ja, hon har humor och det är på skoj. ;)
Men visst önskar man ibland att hon döpt dem till något annat. *skrattar*

Gå in på SKKs Hunddata, skriv Bodils i namnrutan och bullterrier i rasrutan...
Vad sägs om Lilla Randiga Paddan, Terrorista från Tellus, Kyss Inte Grodan, Den Ohygglige Snömannen och Have Spacesuit Will Travel, tex....? :D

-lånar knapp-

jag vet några som döpte sin hund till Lennart.

det var en tik.

Nallelandets har mycket festliga namn.

Vad sägs om:
Nallelandets Ömfotade Öjji
Nallelandets Tacka Vet Jag Logdans
Nallelandets Censor Är Nestor
Nallelandets Charmören De E Jag
Nallelandets Vettlösa Vampan Ve
Nallelandets Unika Dolly Patton
Nallelandets Jämmer Och Elände
Nallelandets Rally Hulda

Ja jag hade kunnat fortsätta :rofl:

Mitt favoritnamn genom tidena:
So Proudly We Hail Du Sac A Malices

Har en "bekant" vars hund kallas för... *tadaaa*

HÖRRU!

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 362
Senast: Sel
·
B
Övr. Hund Tycker det är lite roligt varifrån hunden fått sitt namn... Sen är ja sjukt uttråkad oxå :angel: Benso är iaf döpt efter...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 219
Senast: Turali
·
I
Övr. Hund Till midsommar kommer vårat lilla nyförärv hem! :bump: Det är ju uppfödaren som döper hundarna, men oftast blir det ju lite lustiga...
2
Svar
21
· Visningar
8 854
Senast: antiloop8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar