Men gosh.. Knasiga namn!

E

Egonson

Ni kan inte gissa vad uppfödaren till våra hundar har döpt en valp i senaste kullen till..
JODDLA MED SIV!! Alltså, han döper dem med kennelprefixet först och sen efter sångare/grupper, våra heter Papa Dee och Kent, rätt ok, men Joddla Med Siv.. :rofl:

Har ni/vet ni någon hund som heter något tokigt i stamtavlan?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Men gosh.. Knasiga namn!

Hahaha.
Jag och pojkvännen tänkte ha uppfödning och våran kennel (prefixet) skulle vara "Cave canem" (varning för hunden på latinska) och sedan skulle vi döpa första kullen till
jultomten
påskharen
häxan alt. blåkulla
mårten gås
och b*g-felix

måste jag tala om att vi inte var särskilt seriösa..... ;)

Nä, men några som bekannta till mig ska köpa valp av hade då dålig fantasi ;)
Ville döpa sina hundar till
Pauline II
Pauline III
Pauline III osv. (efter tikens namn alltså) :smirk:

men mina bekannta fick tillslut döpa valpen själv...
till Älva (egentligen skulle den döpas till
Skogsälva, men det blev så långt...)

En norrbottensspets som ska användas till jakt.

:D

Grannen till dom där jag hade min häst förut hade två pudlar, en stor och en liten.. Sen blev den lilla överkörd, då köpte dom en ny som dom döpte till likadant som den innan.

Sen dog den också efter några år (kommer inte ihåg om den blev skjuten eller påkörd) men då skaffa dom en ny, gissa vad den fick heta, hehe.. samma!

Minns dock inte vad det var för namn.. hmm

Haha...okey, också lite dålig fanatsi kanske :D
Min mormor köpte en liten cavalier king charles spaniel
& gick runt & kallade den Flanell i cirkus 3 månader....
innan hon upptäckte att hunden hette Chanel i
reg.beviset :D :D
Men då blev det Chanelflanell istället :rofl:

Det där kennelnamnet var ju bra, Cave canem :D Låter riktigt proffsigt ju.

Hm, de jag kommer på nu är John Pohlman och Gamlakorsadebössor :D

Min uppföddare har sitt kennelnamn och sen kan det vara filmer, blommor mm.
Har kommit på själv att det är inte så himmla lätt att hitta på namn om man inte ska köra på hero,rex, lady m.m dom vanligaste. En låne hund som jag hade en del förr fick heta Angel ...., en annan som jag är sugen på att låna från uppfödaren kallar jag för ricki men när den får ett riktigt hem så får dom bestämma vad den ska heta.

det finns en familj här i samhället jag bor i, där fadern och hans tre söner alla har dubbelnamn som börjar på Lars. (när jag var liten kallade vi givetvis systern för Lars-Tina, men det hör inte hit. :D)

för ett gäng år sedan köpte de en 'begagnad' hund som redan var döpt. hunden hette Lars-Åke. det tycker jag är roligt. :D

min goldenhane föddes den 13 januari i år, mitt under stormen när uppfödaren varken hade värme eller el, och han heter Stormvarning. Kullsyskonen heter Utan El, Utan Vatten, Utan Värme, Utan Ljus, Utan Telefon, Blåser Omkull, Gudrun, Gun Britt, Född Framför Brasan, Med Levande Ljus, Borta Med Vinden :-) månaden efter kom en ny kull och där finns det två valpar som heter When The Storm Was Over och When The Heat is On

*lånar knapp*
Pappas och deras Jack Russel heter i papprena Sofia Sund. Har ingen aning vad de kommer ifrån. :confused: . Men hon kallas nu för Bessie ;)

Jag jobbade på ett ställe i England, där fanns det en västgötaspets som hette Honourable Olle, men ingen kunde säga Olle så han kallades för Ollie och ibland för Ols... För övrigt heter rasen Swedish Vallhound på engelska.

*lånar* Hanhunden jag brukar gå ut med heter [Kennelnamnet]'s Ambassadör Ruben :D, men kallas Tin-Tin. Tiken har svengelsk stavning på ett engelskt adjektiv, men jag kommer absolut inte ihåg vad det är just nu, till sitt namn. Papilloner är de båda två.

Edit: Våra Goldens hade ganska normala namn: Wintergolds Elliot Gold (kallades Elliot) och Wintergolds Trust (kallades Chessi): Däremot hette en kusin (tror jag) till Elliot något mycket långt och krånligt, och kallades istället för Harry :D Skönt namn på en hund.

Senast ändrad:

lånar knapp!

mina släktingar hade en border collie som hette Rex. Fantasifullt va :smirk:

Madame Perette hette en hund vi hade ett tag,, hehe. Krångligt. Hon fick heta Diva istället.

Min hund heter Cholena i stamtavlan, alla andra i kullen har behållt kennelnamnet som tilltalsnamn utom jag eftersom jag tycker att det låter som en polsk prostituerad :angel:

//E

HAHA! störtskönt ju!!

Jo man har ju sätt många när man kollat stamtavlor och olika hundar men jag kommer inte på nån just nu!

Sköna namn! Men inget man står och ropar direkt kanske.

Till alla: Varför ger uppfödarna valparna så knepiga namn egentligen?? Det är ju inte många som använder de namnen som tilltalsnamn utan döper dem till något helt annat.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 362
Senast: Sel
·
B
Övr. Hund Tycker det är lite roligt varifrån hunden fått sitt namn... Sen är ja sjukt uttråkad oxå :angel: Benso är iaf döpt efter...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 219
Senast: Turali
·
I
Övr. Hund Till midsommar kommer vårat lilla nyförärv hem! :bump: Det är ju uppfödaren som döper hundarna, men oftast blir det ju lite lustiga...
2
Svar
21
· Visningar
8 854
Senast: antiloop8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar