Lady_Morgaine
Trådstartare
Ringde idag till MVC för att boka tid för inskrivning och tänkte på en sak...
Förra gången jag var där så var bland det första de frågde;
-Hur mår du, mår du illa? Tänkte att det bara var av omtanke eller så och svarade att nja.. så värst illa mär jag inte.
Då såg hon lite bekymrad ut men sen sa hon
-"Ja men det är så tidigt än, det kommer..."
Nu när jag ringde så sade jag ju att jag var hos dem i februari men att det då tyvär slutade i tidigt m.f. Får då reaktionen
-"Men den här gången mår du väl illa va?"
-"Eh... nä inte så värst faktiskt.."
-"Hm... ja.... jag bokar en tid här till dig i alla fall...."
Men va?? Att man KAN må illa är väl en sak, men här SKA man tydligen må illa?
För ca 10 år sedan gjorde jag en sen abort(fattade aldrig själv att det var så sent) men jag mådde aldrig illa då. Inte förra grav. heller och inte nu.
Eller ok, jag har visserligen varit hemma från jobbet nu i två dagar pga illamående, men sambon var också hemma och min mage rasade helt - så jag tror att det snarare hängde ihop med något vi ätit, för nu är det ok igen.
En del av mig vill ju svara BM att "Oj.. ja vad illa jag mår..ojoj...oj"
En annan del vill upproriskt tala om att jag minsan INTE mår illa. Inte ens om jag då sitter där med kväljningar
Men allvarligt, har era BM: or tjatat om detta också eller är det bara inskrivningstanten här som fått fnatt?
Förra gången jag var där så var bland det första de frågde;
-Hur mår du, mår du illa? Tänkte att det bara var av omtanke eller så och svarade att nja.. så värst illa mär jag inte.
Då såg hon lite bekymrad ut men sen sa hon
-"Ja men det är så tidigt än, det kommer..."
Nu när jag ringde så sade jag ju att jag var hos dem i februari men att det då tyvär slutade i tidigt m.f. Får då reaktionen
-"Men den här gången mår du väl illa va?"
-"Eh... nä inte så värst faktiskt.."
-"Hm... ja.... jag bokar en tid här till dig i alla fall...."
Men va?? Att man KAN må illa är väl en sak, men här SKA man tydligen må illa?
För ca 10 år sedan gjorde jag en sen abort(fattade aldrig själv att det var så sent) men jag mådde aldrig illa då. Inte förra grav. heller och inte nu.
Eller ok, jag har visserligen varit hemma från jobbet nu i två dagar pga illamående, men sambon var också hemma och min mage rasade helt - så jag tror att det snarare hängde ihop med något vi ätit, för nu är det ok igen.
En del av mig vill ju svara BM att "Oj.. ja vad illa jag mår..ojoj...oj"
En annan del vill upproriskt tala om att jag minsan INTE mår illa. Inte ens om jag då sitter där med kväljningar
Men allvarligt, har era BM: or tjatat om detta också eller är det bara inskrivningstanten här som fått fnatt?
Senast ändrad: