Melodifestivalen 2024, ALLA deltävlingar + finalen

Bukeomröstning Mellofinalen 2024

  • 1. “When I’m Gone“ – Maria Sur

    Röster: 9 14,1%
  • 2. “Back To My Roots“- Jay Smith

    Röster: 11 17,2%
  • 3. “Awful Liar“ – Lisa Ajax

    Röster: 2 3,1%
  • 4. “Heroes Are Calling“ – Smash Into Pieces

    Röster: 19 29,7%
  • 5. “Give My Heart A Break“ – Cazzi Opeia

    Röster: 25 39,1%
  • 6. “Light“ – Annika Wickihalder

    Röster: 3 4,7%
  • 7. “Unforgettable“ – Marcus & Martinus

    Röster: 12 18,8%
  • 8. “It’s Not Easy to Write a Love Song“ – Dotter

    Röster: 7 10,9%
  • 9. “Que Sera“ – Medina

    Röster: 9 14,1%
  • 10. “Dragon“ – Liamoo

    Röster: 5 7,8%
  • 11. “Effortless“ – Jacqline

    Röster: 15 23,4%
  • 12. “Happy That You Found Me“ – Danny Saucedo

    Röster: 5 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .
Jag hade jättegärna sett Cazzi Opeia i Eurovision. Toppenduktig artist OCH låtskrivare som sticker ut från den slags bidrag Sverige har skickat de senaste 10-15 åren. Låten och framträdandet är lekfullt och intressant.

En annan dröm jag har är att vi någon gång skickar ett bidrag på svenska. Men i år drömmer jag om Cazzi Opeia. ❤️
 
Huh. Jag förväntade mig inte att behöva rösta på Cazzi Opeia även i omgång två. Trodde hon skulle segla till finalen effortlessly.
Omgång två? Den raden är låst i appen för mig, jag hjärtröstar, fattar inte vad den finns där för. Är väl bara en omgång man röstar? :confused:
 
Eftersom jag jobbar så jag har fört skriftliga kommentarer under tiden vi suttit i fikarummet :D

Jacqline: Helt okej men lite tjatigt. Sticker inte ut.

Clara: Har svårt för hennes röst. Tämligen trist.

Kim: Jag hör knappt låten eftersom jag stör mig på att han har byxorna halvvägs till armhålorna.

Klaudy: Så fruktansvärt genomuselt. Både låt, s.k. utstrålning och styling.

Gunilla: Definitivt inte sämst. Trallvänligt!

Cazzi Opeia: Bäst ikväll, en riktig låt.
 
Var det ens Gunilla som sjöng själv? Jag tyckte jag hörde fler stämmor i refrängen, men såg ingen kör. Sången i versen var väldigt svag.
Hon har en kör i kulissen.
Omgång två? Den raden är låst i appen för mig, jag hjärtröstar, fattar inte vad den finns där för. Är väl bara en omgång man röstar? :confused:
De öppnar en till laddning röster när den första finalisten är presenterad.
 
Tonårssonen här röstade på de båda killarna. Men tyckte också att båda dagens finalister skulle kunna få delta i ESC utan att vi ska behöva skämma ut oss.
 
Jag hade jättegärna sett Cazzi Opeia i Eurovision. Toppenduktig artist OCH låtskrivare som sticker ut från den slags bidrag Sverige har skickat de senaste 10-15 åren. Låten och framträdandet är lekfullt och intressant.

En annan dröm jag har är att vi någon gång skickar ett bidrag på svenska. Men i år drömmer jag om Cazzi Opeia. ❤️
Ja! Cazzi Opeia klart bäst ikväll och bäst hittills i Mello. Skickar gärna till ESC! Jacqline var också bra. Bästa låtarna och artisterna gick vidare. Så proffsiga båda. Tyckte Clara Klingenström förtjänade en plats i kvalfinalen.
 
Under de senaste dagarna här jag sett små korta klipp med intervjuer med Gunilla Persson och det har varit något med sättet hon pratar och sättet hon rör sina läppar på som har känts såååå bekant, men jag har inte kunnat sätta fingret på det. Jag bara vet att något med henne påminner mig om någon som inger mycket positiva känslor hos mig.

Ikväll kom jag på det. Som en blixt från klar himmel så kom jag på vem hon påminner mig om.

Kenny Starfighter.

(Jag vill tillägga att jag verkligen inte menar det här på ett elakt sätt. Jag tycker bara att det var roligt och väldigt intressant.)
 
Hört väldigt många säga att Cazzi Opeias låt är väl likt Pet Shop Boys 'Go West'. Med likheter till en sådan låt är det inte konstigt att man går vidare direkt. :love:
Tack :bow:
Det var den låten min hjärna for efter!
Att det lät Pet Shop Boys kunde jag förklara för maken - men jag fastnade på vilken låt :cautious:
 
Hört väldigt många säga att Cazzi Opeias låt är väl likt Pet Shop Boys 'Go West'. Med likheter till en sådan låt är det inte konstigt att man går vidare direkt. :love:
Fast den likheten är inte större än att låtskrivare plockar in influenser från höger och vänster. Jag tycker den är typisk för Cazzi Opeia.
 
Jag lyssnar på snuttarna! Första reaktionen!

Albin Tingwall: Glad, pigg pop med stundtals deppig text om att han är trött på att försöka komma över någon. Inget för mig.
Lia Larsson: Nä, dunk, dunk, dunk, piggt, festskrål, dunk, dunk, dunk, nä... det här är riktigt trist och platt dunkande trots feststämning! Kan någon över 18 år gilla det här?
Dotter Långt ifrån lika bra som Bulletproof. Precis det där midtempot som jag tycker att alltför många låtar är i. Kommer säkert tyckas om av många men snutten är rätt trist. Men kan mycket väl gå direkt till final för att det är Dotter.
Scarlet Teatralisk skräck är de första orden som dyker upp i huvudet! Om stagingen är rätt så kan det här absolut gå vidare! Jag gillar det!! Bästa hittills i den här deltävlingen!
Lasse Stefanz Inget nytt, inget överraskande. Man har hört ungefär 5 miljoner likadana dansbandslåtar innan. Är det sämre än dem? Nä. Har den nåt nytt alls? Nä. Är det dåligt? Nä, är man dansbandsälskare så kommer man gilla det här. Kommer det att gå vidare? Högst sannolikt inte.
Danny Det är bra. Det skriker kanske inte VINNARE!! Men det finns absolut potential. Men det finns också potential till att Danny för tredje gången blir två med en bra låt. Det här är bra! Med Dannys charm, utstrålning, dans och rätt staging så kan det här gå väldigt långt! Kanske hela vägen till ESC. Men det är fortfarande öppet för M&M att gå på knock om de har nåt riktigt bra i år. Men låten har glädje och energi.

Mina favoriter är Scarlet och Danny. Jag är väldigt nyfiken på vad Scarlet gör med scenen då det finns mycket stor potential till en riktigt bra show och snygg scen! Nåt som sticker ut rejält i startfältet!

Min gissning:

Danny och Dotter till final
Scarlet och Lia Larsson till finalkval

Men jag hoppas att Dotter och Scarlet byter plats.

Albin Tingwall och Lasse Stefanz kommer nog vara för vanliga och beiga för att gå vidare. De gör det inte dåligt! Absolut inte! Men man har hört det förut. Inte dåligt, men inte heller speciellt spännande.
 
Ok, nu kikar jag på videosnuttarna!

Albin Tingwall är stelare än stelast. Ser livrädd ut. Rösten låter svag.
Lia Larsson Meh... trist. Som SVTs reporter sa: Det är som en barnversion av Fröken Snusk. Hon verkar dessutom ha svårt för att sjunga och dansa samtidigt.
Dotter vill vara som Loreen och har inspirerats VÄLDIGT mycket av Tatto med bl.a. mycket liknande kläder! Alltså, jag vet att folk kommer gilla det här. Men jag tycker att det är trist att hon så uppenbart försöker vara årets Loreen. Låten fastnar inte alls. Trist, trist, trist.
Scarlet kan vara veckans skräll! Snyggt nummer, de sjunger bra! De sticker ut! Jag gillar det här! Ser mycket fram emot att se hela numret imorgon! Peppad!! :bump::bow::bow::love1:
Lasse Stefanz är cowboys på en brygga.
Danny jag blir besviken! Han är inte dålig. Han är bra. Låten är bra. Men det är inte jättebra! Den lilla snutten av scenshowen man får se gör mig riktigt besviken faktiskt! Det ser ut som att han inte riktigt bryr sig om tävlingen utan bara vill ha tid i rampljuset. Jag hoppas att jag blir motbevisad imorgon för jag vill ju att Danny ska vara riktigt bra och ha ett riktigt bra nummer! Men det ser inte ut så tyvärr :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp