Mellan start och bangåendet!

L

louie lee

Jag vill börja tävla, åtminstone på lokal nivå. Det jag funderar över är hur jag ska göra med hästen under tiden jag går banan. Jag måste åka själv. Hinner man lasta på (han är hyfsat lättlastad) och sedan hämta och rida fram efteråt? Hur gör ni om ni åker själva?

Sv: Mellan start och bangåendet!

vadå måste åka själv? finns det bara en plats i bilen eller? :smirk:

louie lee skrev:
Jag vill börja tävla, åtminstone på lokal nivå. Det jag funderar över är hur jag ska göra med hästen under tiden jag går banan. Jag måste åka själv. Hinner man lasta på (han är hyfsat lättlastad) och sedan hämta och rida fram efteråt? Hur gör ni om ni åker själva?

Det beror ju helt på vilket startnummer man har. Startnummer 100 - inga som helst problem. Startnummer 10 - inte en chans.

Kommer att fungera alldeles utmärkt, men är helt avgörande av din planering.

1 ange vid anmälan att du är ensam och gärna vill ha lite senare startnummer. Accepteras fullt ut av de flesta arrangörer och medtävlare också för den delen.

2 Om du får tidigt startnummer, rid fram i god tid innan och skritta av. Lägg täcke på för att hålla musklerna varma och lasta.
Gå därefter banan, lasta ur och hoppa fram.

Jag vet att detta fungerar då jag själv praktiserat detta i ganska många år. ( Dessutom funnit ett antal medtävlare som gör sak samma)

Du kan inte gå banan så fort du kommer dit då? Innan du ens lastat av hästen.

PrinceFair skrev:
man ber någon vem som helst att hålla hästen de 3 minuter man går banan :idea:

Så gjorde jag när jag åkte med min mamma så är livrädd för hästar :)

Vi var 2 st och hade 2 hästar (en var) när vi var ute, så den stackars människan vi bad fick hålla bägge :D

Men att "hoppa på" och fråga om ngn vill hålla hästen, det är ju aldrig några problem! Man har väl då och då (eller hästskötaren) fått frågan om man kan hålla en häst en stund.
Klart man gör det! :D

Finns ju rätt så ofta uppstallning att hyra. det är toppen för såna som mig som har en häst som absolut inte kan stå i transporten.

Lollan skrev:
vadå måste åka själv? finns det bara en plats i bilen eller? :smirk:

Jo, så e det nog...:confused:
Nejvars, men med familj 45 mil bort, vänner som e skraja för hästar och jag själv som avskyr att vara beroende av andra personer när jag ska göra saker vill kunna åka själv. Därför lasttränar jag alltid själv.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka