Medryttare?!

E

entutre

Hejsan!
Jag behöver lite tips och råd av er här på buke!
Jag letar efter en medryttarhäst i området runt där jag bor. Jag har hittils satt upp lappar på stall och pratat lite med de personer som vart där då jag satte upp lapparna. Jag ska också sätta upp en lapp på den lokala häst/foder butiken.
Jag har inte fått några svar än men det är ju så pass många hästar så nån borde väl behöva hjälp?

Nu till saken: Jag behöver lite tips om vad jag mer kan göra för att hitta en häst, har lite ide torka på saker man kan göra förutom sätta upp lappar, men det finns säkert! har ni några ideér? :)

Sv: Medryttare?!

Fråga runt i alla stall som finns.
Kolla på intrenet om någon har satt in annons där, som vill ha hjälp.

Jag hade lagt ut en annons på internet.
Jag hade också kollat om det fanns några passande annonser som jag skulle svara på.
Oftast om man behöver medryttare söker man en själv. Behöver man ingen spelar det liksom inte så stor roll om någon kommer och frågar.
jag hade letat runt på olika annonssidor efetr hästar i mitt område.
Lycka till!

Jo, det har jag också gjort, kollat överallt på internet och satt in annonser men de enda hästarna jag hittar står för långt bort. Jag letar ju efter en häst i mitt område.

Fråga! Det värsta som kan hända är att du får ett nej :bump:
Jag frågade om jag fick rida min grannes häst oc nu är hon "min" några dagar i veckan. Brukar rida en annan häst i stallet oxå och ägaren frågade om jag ville hjälpa till med mockningen men jag får rida när jag vill :banana:
Sen har jag ju turen med mig att bo 50 meter från stallet...:D

Men, det är tyvär inte så att jag har nån specifik häst i tankarna utan det är större stall här i närheten allihopa. Jag känner inte heller till ifall nån av grannarna har häst :crazy:.
Så det är tyvär inte så lätt.

Förresten, alla ni kan väl berätta hur ni skaffade medryttarhäst ifall ni har? Kan vara intressant å veta!

Förresten, alla ni kan väl berätta hur ni skaffade medryttarhäst ifall ni har? Kan vara intressant å veta!

jag fick båda mina via skolan :D.. den första Hertan är 19 i år hon va 15 när jag började. de va min mattelärare som frågade om jag letade en häsatt ta hand om och de gjorde jag för förra hästen blev såld som jag tog hand om. en dag frågade hon om jag ville åka o provrida en häst och jag fick hoppa över dom 2 sista lektionerna hon hadde fixat allt :) åkte och provred hennes systershäst Hertan, idag har jag haftt den hästen i 2 år :)..

den andra ett travarsto som heter katja, fick jag också genom skolan, lärde känna en tjej där och hon letade skötare till sin häst. jag testade rida hästen och nu har jag hand om henne hon är 4 snart 5 år :D

Jag har svarat på annonser. Min första hittade jag i dagstidningen. De jag har nu, hittade jag på nätet. Faktiskt här bland radannonserna. Jag har aldrig annonserat själv.

Vad skriver du då? Vi som hittat medryttarhästar eller är hästägare kanske kan tipsa om hur du ska formulera dig för att någon ska nappa.

*KL*

Tja, medryttarhäst vet jag knappt om det är..jo kanske...
Gick till grannen som har 5 hästar och frågade, så nu rider jag var, varannan dag. Kan i princip gå dit och bara låna en häst (brukr bli travaren, han är så fruktansvärt sammarbetsvillig:P) när jag vill, även om dom inte är hemma. (fast brukar inte göra det om jag inte frågat innan, lite mesig) Har känt dom i ett par veckor nu..O_o
Dom verkar mest glada och förvånade om jag nån gång mockar... (brukar ta alla boxarna när jag ändå är där om det inte är mockat redan. Ibland rider jag ut med en tjej i familjen, vi har börjat bli rätt bra vänner nu, tycker jag iaf..x) då hjälps vi åt med mockningen).
Så jag fick både häst och kompis på samma gång:P

en av mina jobbarkompisars dotter var medryttare på en häst som var för stor för henne och hon klarade inte riktigt av den, så min jobbarkompis tyckte att jag skulle provrida hästen istället eftersom hon visste att jag ridigt tidigare, men haft ett lååååångt uppehåll. Så nu rider jag två dagar i veckan :)

"Vad skriver du då? Vi som hittat medryttarhästar eller är hästägare kanske kan tipsa om hur du ska formulera dig för att någon ska nappa."

Det vore ju en bra idé! :idea:
Nu får alla hjälpa mig att formulera om mina annonser så att folk blir mer intresserade...

Ungefär så här ser det ut...

"Hej! Jag är en tjej på 21 år som söker en
medryttarhäst. Jag har 9års erfarenhet av hästar
och ridning, under denna tid har jag ridit på
ridskola, haft sköthäst och också medryttarhäst.
Jag har även varit på många kurser och hjälpt
folk att ta hand om och rida deras hästar under
kortare perioder. Nu söker jag en häst/D-ponny
som jag kan bli medryttare på i 1-3 dagar i veckan.
Ring eller skicka ett email om du är intresserad!"

Och sen har jag mail och telefonnummer lappar under som man kan riva av (inte på internet då).
Nån som tycker att jag ska ändra på nåt? :)

Inget fel på det du skrivit, men jag skulle lockats mer av en lite mer personlig ton. Lite närmare beskrivning av hur din hästlängtan ser ut?

Typ 'Jag saknar hästlukten i mitt liv och söker därför en mysig hästkompis att pyssla och rida svettiga dressyrpass med'
Som hästägare vill jag inte bara veta vad en ev blivande medryttare kan rent tekniskt, utan minst lika viktigt är vilja och entusiasm :)

Längd, vikt och om du är bilburen är viktiga frågor tycker jag. Betalning är också en knixig fråga. Om du gillar att rida i skogen eller absolut vill rida för instruktör och/eller är sugen på att tävla.

Hej!

Jag måste hålla med AnnaStesia och Jane_Done det saknas lite känsla.
Vilken typ av person är du?
Vad vill du med ridningen? Skogsmulla? Dressyra? Hoppa? Kanske lite av varje.
Lycka till!

hm, jag är ju en kär vän av ganska enkla formuleringar, inte för känslosamt och pratigt helt enkelt.
när jag själv läser en annons vill jag ha mycket fakta och enkel läsning.

däremot så håller jag med om att du kan specificera vad du vill syssla med och vad du är bra på.
och att du ä ansvarfull såklart, för det antar jag att du är.

Senast ändrad:

sedan tänkte jag på typ chalmers och liknande. studenter brukar ha dåligt med tid och vil kanske ha en lättnad i ekonomin :smirk:

Hej! Jag hittade min medryttarhäst på internet, det gick jättefort.
Innan dess hade jag satt upp lappar i stall härikring men ej fått napp.
Nu har jag 2 egna hästar här hemma, jag hade annons på nätet om medryttare o fick många svar o ngr provridningar men det va inget som var 100 %. Nu har jag 2 jätteduktiga tjejer som kommer o det är kompisars kompisars barn. Så jag tycker att du ska sprida ut till alla i din omgivning att du söker medryttarhäst så tror o hoppas jag att du ska få napp.
Lycka till med din blivande medryttarhäst.

De jag hade när jag var yngre fick jag genom att sätta upp lappar lite överallt på anslagstavlor där det fanns.
Medryttarhästen jag har nu fick jag genom att jag svarade på en annons.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 993
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka