Sv: Medryttare?
Jag har varit medryttare på samma häst i fyra år hos en tjej som har en egen gård med ett 7-hästars stall. Underbart ställe, trivs väldigt bra.
Har ända från början fått ha mycket ansvar och har oftast ridit själv, de har haft inackorderingar från och till men mest har det bara varit deras egna hästar som de har haft/har i stallet. Jag gillar små, lugna stall där man inte har någon "in-your-face" hela tiden som ska veta bäst. Tyvärr så finns det alltid ett moln på himlen och det är tjejens bortskämda 14-åriga dotter som är så odräglig att man kan spy.. Glad men hopplös att umgås med. Oj svävade visst ut lite från topic där..
Fast jag är alltid där tider så jag undviker henne.
Jag har aldrig betalat något, har ridit 2-6 dagar i veckan i olika perioder. Just nu håller jag på att rida in mig igen efter skade-uppehåll och nu är det 3-4 dagar i veckan men tanken är att det snart ska vara uppe i att ha honom som min egen 5-7 dagar/vecka då hon själv inte har tid, de har sex egna hästar just nu bara hon och dottern. DÅ ska jag börja betala 500 kr/månad.
J*VLIGT bra pris för att få ha en häst som sin egen!!
Mitt ansvar är all skötsel, mockning, blanda foder/höpåsar, ridning eller annan motion, om tiden passar när jag är där så är det fodring & ut/insläpp.
Jag är den enda medryttaren som stannat hos de så länge och har alltid skött mig + att jag känner hästen, så de vet att jag är att lita på, jag älskar hästen så otroligt och kommer vara kvar så länge jag får!