Oj, jag blir jätteförvånad över att vissa medryttare bara får rida ut i skogen. Gör ni som ägare det också då, aldrig rider inomhus oavsett väder etc?
Absolut, jag förstår också att man inte låter medryttare göra allt som man gör som ägare. Men att tvinga ut en medryttare i skogen i ur och skur medan man själv gottar sig i ridhuset hade jag funnit oacceptabelt.
Du låter som min gamla kollega Hon kunde omöjligt förstå min aversion till att rida i ridhus/ridbana och menade att jag nog skulle ångra mig och flytta mina hästar till en anläggning som hade både ock. Jag har dock inga som helst problem med att rida dressyr i skogen (hoppar gör jag inte längre) och tycker att det är astråkigt att rida i ridhus/ridbana. För mig skulle det alltså inte alls kännas som att "gotta sig" i ridhus utan det skulle snarare vara ett straff. Det är tur att vi alla är olika Enda gången jag önskar mig ridhus är när det är is i hela hagen, då hade jag velat kunna släppa hästarna i ridhus så de kunde få springa av sig.