Medryttare

J

Jessicawall

Hej på er!! Jag är n tjej som vill bli medryttare. Men är relativt nybörjare, tror ni chansen finns att få en medryttarhäst om man är nybörjare eller måste man vara en erfaren ryttare? Vill lära mig massa, om allt men hästar att göra. Red när jag var mindre och tog upp tidningen det här året igen för det är så himla härligt att rida och bara vara i stallet:)

Sv: Medryttare

Det kan nog vara lite olika beroende på häst och hästägare..
Mina hästar kräver ridvana, dels har dom haft det lite tufft sen är dom väldigt väldigt glada... Väldigt Pigga alltså.. :)

En tjej som Jag känner har medryttare på sin snälla häst, denna medryttare är nybörjare, men eftersom hästen är genom snäll och blir glad av att få komma ut på promenader fungerar det jätte bra..

Ja det beror nog mycket på det.
Ja som nybörjare vill man helst ha en snäll och väll utbildad häst, en häst som kan hjälpa en lite på traven. Får leta och leta, så får jag hoppas på att jag finner en häst nån dag :)

Jag har hellre en medryttare som är nybörjare än en som ridit några år på ridskola och tror att hen kan allt.

Har också känsliga välutbildade hästar men snälla och ännu har det fungerat jättebra med nybörjare.

Så det är bara att leta vidare för det måste finnas åtmindstånde EN som kan ta emot dej.
Lycka till :D

Jag tror att det är bra om du i din annons beskriver lite mer exakt vad det innebär att du är nybörjare.

Som hästägare vill man ju oftast ha en medryttare som kan avlasta så att man slipper åka till stallet någon dag. När jag läser "nybörjare" så tänker jag att det antagligen är så att du kommer att behöva att jag som hästägare är med när du är i stallet, och då är det ju inte så mycket avlastning för de flesta.

Men nybörjare kan ju vara så olika, så beskriv vad du kan och vad du känner dig mindre säker på osv, så finns det säkert någon som nappar :idea:

Om min häst hade varit mer lättriden hade du gärna fått vara medryttare hos oss, då jag skulle kunna jobba med unghästen och ändå finnas där som stöd om du behövde det. Men tyvärr behöver han en ryttare som vet vad hon vill och vad hon gör :p
Men som sagt, det bör finnas många dösnälla, kanske äldre hästar, som man kan släppa ut en nybörjare med :)

Hej!

Håller med du!

Viljan att lära är viktigare än dom "inbillade" ridkunskaperna.

Däremot kräver min pålla en mer erfaren medryttare, några år på ridskola räcker oftast inte, tyvärr.

Min förra kunde man däremot skicka upp nästan vad som helst på och där hade jag (och hon) mycket hellre medryttare som inte red världsbäst utan ville lära sig och månade om hästen.

/Lavinia, som önskade att nya pållan fixade mindre erfarna, men det har vi försökt och det gick inte jättebra.

/Lavinia, som önskade att nya pållan fixade mindre erfarna, men det har vi försökt och det gick inte jättebra.

Som sagt, samma här. Tyvärr, lär hellre upp "formbara" och intresserade nybörjare än får hästen sönderriden av självutnämnda experter...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 720
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
589
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 741
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar