Medicin som ej förvarats i kylskåp

Líf

Trådstartare
Finns det någon medicinkunnig här? Hämtade ut Dukoral-vaccin för ett par veckor sedan och glömde ställa in den i kylskåp :down:. Är den förstörd nu? Det är granulat och suspension.

Finns det någon medicinkunnig här? Hämtade ut Dukoral-vaccin för ett par veckor sedan och glömde ställa in den i kylskåp :down:. Är den förstörd nu? Det är granulat och suspension.

Enligt fass klarar den 14 dagar i rumstemperatur om den är oöppnad men ska i slutet av perioden användas eller kasseras. Går alltså inte att sätta in i kylen igen och spara en längre tid.

Enligt FASS klarar den sig 14 dagar i max 25 grader, ska sedan användas eller kasseras.

Edit: för långsam.

Tack alla för svar! Läkemedelsverket kunde inte ge besked i frågan så jag kompromissar, tar en dos av den misskötta förpackningen och så köper jag en ny påfyllnadsdos.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 107
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 890
Senast: Lycan
·
Skola & Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en...
2
Svar
27
· Visningar
4 035
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar