Medicin i mat

M

Mumlan

Vet inte om jag lägger frågan rätt men det är kanske någon här som vet... Jag har en pålle som är förkyld och idag skrev vet. ut slemlösande som jag ska ge morgon och kväll. Jepp, sa jag och reflekterade inte mer över det. Nu är det så att det är brustabletter som ska lösas i vatten och jag glömde fråga vet. om hur jag kan ge dem. Tabletterna heter Acetylcystein. Kan man förbereda dem, tex. blanda de som ska ges på morgonen på kvällen innan :confused: Kan man blanda dem i betforvattnet, så att de sugs upp? Någon som vet??? Hopplös med att komma ihåg att fråga vet. allt, jag blir så stressad när pållen är sjuk, när man egentligen ska vara superfrågvis :crazy:

Håller med föregående talare :)
Ta en plastspruta och skär av toppen på den.
(då blir srutan som ett rör i stället)
Krossa tabletterna.
Häll lite ljummet vatten i sprutan och sedan medicinen.
Se till att dom har löst upp sig och ge hästen det sedan.

Lycka till

AM

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 961
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka