Med på intresselistan!

N

nässla

Ja, då har vi fått besked då om att vi finns med på intresselistan över en kull rottisvalpar, ska komma i mars :) Så nu gäller det bara att hålla tummarna över att det blir tillräckligt många tikvalpar samt att det "klickar" mellan oss och uppfödarna (ska träffas i slutet av månaden) så att de vill släppa en valp till oss. Men det verkar ju ganska lovande i alla fall!
Gud så spännande :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Med på intresselistan!

Tack :) Sitter just nu och kollar runt efter hundbur till bilarna (ska förresten starta en ny tråd om det), halsband mm. Dyyyyrt blir det nog men åh vad jag hoppas att det ska bli en liten tös över till oss :)
 
Sv: Med på intresselistan!

Så spännande! :) Hur många tikar ska det behöva komma för att ni ska få någon då?

Vi var nästan lite i samma läge för drygt två år sen, när våran hund skulle komma.. Det var en väldigt attraktiv kull, några hade väntat i två år på att få en valp ur just den kullen..
Själva skulle vi få en om det kom 6 eller fler valpar. Gissa lyckan när det kom 11..;)

Håller tummarna för dig. :)
 
Sv: Med på intresselistan!

Hej!
Spännande! Jag väntar också på en kull som skall komma i mars!
Vi är jättemånga på intresselistan och vi (jag och killen) kommer säkert inte att få en. Hoppas så innerligt att det går bra, föräldrarna är superfina och det skulle passa så bra! :( Vi vill också ha en tik.
 
Sv: Med på intresselistan!

Grindsjöns är det. Hanen är en av deras egna hanar som de sålt men nu ska använda i sin avel för första gången och tiken är import från Jugoslavien.
 
Sv: Med på intresselistan!

Tror det var en 4-5 st på listan men jag vet inte hur många som vill ha tikar eller var på listan vi befinner oss (de har en prioriteringsordning så det var inte "först till kvarn"). Vi ska träffa de som har kenneln om två veckor så då lär vi väl få lite mer detaljer, de är inte ens säkra på att hon är dräktig än, är bara 10 dagar sedan parning...
 
Sv: Med på intresselistan!

Jag är lite i samma sits. Sitter i kö på en valpkull som kommer att vara leveransklara i början på juni. Jag vill ha en hane men jag står inte först i kön. Känns jobbigt nu fram tills valparna kikar ut. Först då vet man ju hur det blir.

Lycka till.
 
Sv: Med på intresselistan!

Lycka till till dig också, och till alla andra som väntar på valpar förstås :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
12 002
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 733
Senast: Pilot
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
26 809
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp