Meadowbranch Lucky

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare roslagen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Meadowbranch Lucky

Jag känner en avkomma. Nyligen kastrerad 3-åring, är mycket trevlig i all körning och hantering. Har gått godkänt kval och premie.

Står en tvåårig hingst hemma efter MBL. Helt otroligt snäll, vet inte om (bryr sig inte om) att han är hingst. Lugn och snäll att köra, sko, lasta, ja det mesta. Väldigt förnuftig. Bara positiva omdömen om psyket på den individen.

Ok!

Efter: Speedy Crown
Undan: Greatest Action e: Bonefish
Mamman startade 146!!! gånger och vann 30 (??)

Själv är hans största merit att han kom tre i ett försök till Hamletonian... :)
Hans första kull kom 2000 och har väl ca 200 avkommer nu...Där bland Com Orlando, Lucky Dreamer BL. Tror han fick 62 ston i år men är långt från säker.
Avelsindex 112/0,94

Tror han kostar 1.500 +12.500

Har själv aldrig stött på någon avkomma men de skämmer ju inte ut sig på banan. Rätt lika pappa på det sättet inga stor stjärnor kanske man helt ok!

Meadowbranch Lucky står utanför Söderhamn så det är inte så långt från Roslagen.....
Hans avkommors resultat är blandade. Han har några väldigt bra avkommor och andra som inte visat speciellt mycket.
Troligen beror det på att han är för billig och därigenom får de ston som inte riktigt håller måttet. Ju dyrare hingst, desto bättre ston och resultaten talar för sig själv.
Hingsten är en mycket trevlig individ och med passande sto kan han nog lämna mycket bra!!

hej!
Jag har två hästar som är efter Meadowbranch Lucky som heter Lucky Lane och Lycko Star,inga kända hästar men ändå.Dom är båda travhästar.fast jag brukar rida dom i bland.
Från Janna i Söderhamn

Har ingen själv, men träffar mycket ofta på 2 olika hingstar e. honom. Båda är stora, rätt tunga och väldigt trevliga för att vara hingstar. Är inga Ess, men springer in lite pengar ändå.

Tråd gammal som gatan visserligen, men nån kanske är intresserad ändå.

Har träffat på två märrar efter honom, varav en är min egen, och båda har varit smarta, rätt vassa men ändå bussiga hästar. Båda är väldigt noga med vem som får komma inpå dem. Medelstora och ädla i kroppstypen. Vet dock inte hur mammorna till dessa båda har varit.
De valacker och hingstar jag stött på har varit stora, snygga och hemskt trevliga i psyket.

Hej!
Jag har ett tvåårigt sto efter mbl, hon 'r underbar i psyket och jättefin att ha och göra med. hon gick godkänd premie i tisdags och ser väldigt fin ut. :)

hejsan, jag vet att ditt inlägg är jättegammalt, men jag tänkte bara säga att lucky står i gagnef utanför borlänge hos travtränare roger borg. när jag jobbade där så skötte jag honom..han är en jättesnäll herre fast i hagen har han ett riktigt humör, vill gärna bitas och anfalla men i stallet är han helt underbar...en av de snällaste hästar jag känt..har ridit han en gång och han var helt underbar, men han står hos oss endast för avel. han hade ganska många ston i sommras och går på fri betäckning. ibland brukar det rymma en shettis in till honom och det tycker han är jättekul, väldigt sällskapsjuk häst..de första ston som ska föla som är betäckta med honom ska föla i februari/mars.
det är en helt underbar häst och lämnar jätte goa avkommor, vi har även en avkomma efter honom i stallet som heter banrock station, hon är lite snurrig men det är efter mamman:)

jag har ett sto efter honom, supertrevlig, dock ridhäst men fruktansvärt bra psyke!ska nog ta föl på henne!

Tänk noga vad du ska ha fölet till. Ligger mkt hett och hårt blod (nevele pride) bak i stamtavlan på MBL som kan slå igenom. Så även om stoet har kanon psyke så kan avkomman bli annorlunda. Välj hingst med omsorg som lämnar bra lynne.

jo, får se hur det blir.=) egentligen bara en önskan!

Tänk noga vad du ska ha fölet till. Ligger mkt hett och hårt blod (nevele pride) bak i stamtavlan på MBL som kan slå igenom. Så även om stoet har kanon psyke så kan avkomman bli annorlunda. Välj hingst med omsorg som lämnar bra lynne.

Men han lämnar den fina sortens avkommor men tyvärr med mycket dåligt sto material. Kan bero på gammal "sliten" stamm. Älskar denna hästens avkommor otroligt fina i allt de gör med rätt mamma och träning springer de ju in en liten slant till ägarna med.

Jo jag tror han kan lämna trevliga och bra avkommor. Jag svarade på ifshe där hon ville ta ett föl på sitt sto e MBL bara för att stoet hade bra lynne. Det kan ju ändra sig till stoets avkomma även om stoet är bra. Väljer hon en hingst med lite hårdare blod bakom så kan ju det som finns bakom MBL slå igenom. Även om stoet är snällt så finns ju tuffare blod bakom och då bör man tänka på vad det är för avkomma man vill ha och välja hingst med omsorg. Tyckte det lät som att stoet användes som ridhäst( kan ha fel) och då kanske inte ifshe har full koll på travstammar.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hallå, har märkt på sistone att min 18 åriga travare har börjat springa konstigt! Han blandar trav och tölt och har svårt att hålla...
2
Svar
20
· Visningar
2 331
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 201
Senast: MiniLi
·
Utrustning Någon som vet skillnaden på dessa två- eller är det samma och vissa inte använder hela namnet? Och har någon erfarenhet av dem? Är i...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård