Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag tyckte den var ganska jämnsmal. Mycket smalare än på min ST dressage iaf. Men jag skulle kunna testa att byta järn. Fast färgen ändrar ju inte sig iofs.Ja, jag är säker, har gjort så själv. Har en allround Valentin och fick nästan hicka av den smala kanalen som det blir på smal/medium koppjärnet. Nu ligger det medium/wide och jag har alltså 4,5 fingrar. Sen måste man också tänka på att den smalaste delen av sadelns kanal är upp mot sitsen, inte mot hästen .
Fast jag tyckte den var ganska jämnsmal. Mycket smalare än på min ST dressage iaf. Men jag skulle kunna testa att byta järn. Fast färgen ändrar ju inte sig iofs.
Tycker du? För jag har kört med brunt läder i ca 10 år och särskilt mycket färgförändring tycker jag inte att jag åstadkommit på någon av alla grejer.
Sadeln är nästan lila, eller rödlila, det har jag svårt att se att det röda skulle lägga sig.
Jag tycker att den färgen ser ut som oak, (dvs röd/ljusbrun). Hade bytt till en i brun istället. Obehandlat läder mörknar mycket, oak är oftast inte obehandlat utan färgat. Den kommer mörkna men inte jämnt i färgen(precis som alla bruna). En mörkare brun sadel syns inte fläckarna på åtminstone.Jo, men denna är ju röd, vad ska man då smörja med för att den ska bli brun?
Schenker kostar 120 kr att skicka sadel med.Suck, hade jag vetat att returfrakten låg på minst 500 hade jag aldrig beställt... Vad skickar man stort paket billigt med?
hoppas att det är ett måndags exemplar var har du beställt den från?Nu har jag fått min sadel, är jättebesviken faktiskt, en av packringarna sitter längre ut än dom andra, en rem under kåpan är av, limrester överallt. Lädret känns som dålig kvalitet och sadelgjordsstropparna är steenhårda...
Är detta normalt eller har jag fått ett måndagsexemplar?
Har inte provat den än.
Fast för min del bryr jag mig inte så mycket om att det inte matchar, det är helt enkelt så att jag tycker färgen är vedervärdig. Hade alla gånger hellre köpt en svart sadel istället för denna trots att jag inte äger en läderpinal i svart.Brunt läder som inte är "målat" tycker jag mörknar endel. Jag tyckte färgen var snygg, och ser ut som oak i mina ögon. Jag tror att det går att beställa bredare kanal men som en ÅF sa, sydamerikanerna är inte som tyskarna när det kommer till exakthet... en sadel är alltså inte precis likadan som en annan i samma modell. Är det enkelt att byta så visst men jag hade aldrig skickat tillbaka en sadel som passar för att det inte är "rätt" färg. Då byter jag ev. träns istället, det är bra mkt enklare, eller så skiter jag i att det inte matchar. Det är ju inte en måttbeställd sadel för 30 papp. Jag ville hellre ha en brun sadel, en svart i rätt storlek och med långa stroppar uppenbarade sig och jag funderade inte 2 sekunder på att vänta x antal månader på en brun istället.
Jaså? Hur då? Jag får testa en mindre låda kanskekanskeSchenker kostar 120 kr att skicka sadel med.
Posten kostar ca 450 kr om den går som skrymmande.Jaså? Hur då? Jag får testa en mindre låda kanskekanske
Enligt deras verktyg kostar det 525 tror jag det var.Posten kostar ca 450 kr om den går som skrymmande.
Jaså? Hur då? Jag får testa en mindre låda kanskekanske
jag skickade en dressyrsadel på 8kg i en låda som var 52,52,40cm för 345kr då jag betalade via ombudet. via internet kostar det 425kr. tog en vanlig låda och byggde ut den lite på höjden.Enligt deras verktyg kostar det 525 tror jag det var.