Jag tycker det känns oroande att Maxflex verkar ha så ojämn kvalitet på tillverkningen. Då blir jag att fundera över om det är något fel på min sadel också...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det känns oroande att Maxflex verkar ha så ojämn kvalitet på tillverkningen. Då blir jag att fundera över om det är något fel på min sadel också...
Ja jag tycker det med.. Men tänker att om dom är relativt nya på marknaden så kanske det lättare blir fel innan all tillverkning och så är på sin plats.
Är det nått speciellt med din sadel som får dig att fundera?
Nej, men jag ska nog ta en helkväll och bara vända och vrida på den och granska in i sömmarna.Ja jag tycker det med.. Men tänker att om dom är relativt nya på marknaden så kanske det lättare blir fel innan all tillverkning och så är på sin plats.
Är det nått speciellt med din sadel som får dig att fundera?
Det var samma när jag köpte min StarTrekk för typ 7-8 år sen, man fick kolla sadlarna noga när de kom. Helt enkelt för att efterfrågan på sadlarna ökat så att de inte hann göra sadlarna så fort som ÅF krävde, därför blev det lite måndagsexemplar.
Min ST var det aldrig något fel på. Jag stoppade om den efter typ 5 år, enligt sadelmakaren behövdes det knappt.
Jag gillar Maxflex bättre, helt enkelt för att jag tycker att ST är för mycket uppbyggda bak för mina hästar. Och har bättre läder.Ska få prova en begagnad Maxflex Amelie. Någon som testat?
Vi köpte nämligen en fin, ny Equipe. Hästen har under två månader med den sakta blivit sämre.... Så nu orkar jag inte med bomsadlar längre.
Provat en Startrekk dressyr också och älskar den. Så nu vacklar jag, maxflex eller ST?...
Ska få prova en begagnad Maxflex Amelie. Någon som testat?
Vi köpte nämligen en fin, ny Equipe. Hästen har under två månader med den sakta blivit sämre.... Så nu orkar jag inte med bomsadlar längre.
Provat en Startrekk dressyr också och älskar den. Så nu vacklar jag, maxflex eller ST?...
Tyvärr blev det för struligt att få fram en ny sadel till mig så fick pengarna tillbaka istället men så nöjd med servicen!
Är på jakt efter en brun 17" så har ni någon på lager så pma mig
Jag har en jättefin mörkt brun med vit pipeline. Det är en Valentine i 17 tum. Ska enbart sälja den då barnet har bytt disciplin och vi har införskaffat en Emilio istället. Supernöjd med märket!Tyvärr blev det för struligt att få fram en ny sadel till mig så fick pengarna tillbaka istället men så nöjd med servicen!
Är på jakt efter en brun 17" så har ni någon på lager så pma mig
Vi har en likadan häst, för vår del blev det Emilion, Amelie funkade inte alls och Finan vi provade var i 18 tum så det mesta såg fel ut på den, men det hade kanske funkat om den varit i mindre storlek? Vi provade också en Bella och den passade hästen, men inte barnet.Är det någon som har en häst med liten manke, rund rygg, ganska rak rygg men lite överbyggd?
Vilken modell har ni?
Eller vad tror ni skulle passa(bäst)? Amelie? Fina? Annan?
Emilson är det dressyr? Hittade inte på den sidan jag kikade på.Vi har en likadan häst, för vår del blev det Emilion, Amelie funkade inte alls och Finan vi provade var i 18 tum så det mesta såg fel ut på den, men det hade kanske funkat om den varit i mindre storlek? Vi provade också en Bella och den passade hästen, men inte barnet.
Emilio finns på hästaffären (får man skriva ut det?), det är en dressyr/islandssadel, inte lika hög bak som de andra och lite mer öppen i sätet.Emilson är det dressyr? Hittade inte på den sidan jag kikade på.
Amelie verkade ju annars vara till häst med låg manke..men då ksndke man kan räkna bort den.
Bella ser intressant ut! Finan också.