Matvägran

C

citra

Min äldsta katt som är född i nov/början av dec har börjat matvägra :eek: Han som alltid var på väg in i kylskåpet förut :crazy:

Det gäller bara honom och inte lilltjejen som gärna glufsar i sig allt. Och det gäller bara blötfoder som de får 2 ggr/dag. Torrfodret knaprar de på då och då, det har de fri tillgång till.

Jag tror vi har provat alla olika sorter men inget duger åt herrn. Däremot kan han gilla våra rester till viss del. Därför funderar jag på att ta bort blötfodret helt och bara ge rester, ev. lite blötfoder åt lilltjejen som växer så det knakar...

Hur gör ni?

Lägger till: inget fel i energin hos någon av dem. Bortsett från att stora killen har diarré idag... Båda är ordentligt avmaskade.

Sv: Matvägran

Har du kollat tänderna på honom? Han är i den åldern då dom byter ut mjölktänderna och ibland kan dom behöva lite hjälp på traven. Ta honom till en veterinär och be honom kolla tänderna på honom, han kanske inte är kräsen utan han kanske inte kan tugga.

Har precis pratat med en vetrinär faktiskt och ev. blir det ett besök in, vi skulle hålla lite koll på honom och fortsätter han ytterligare ett dygn så får vi åka in... Han kräktes nyss också, mumsigt värre, och det var ingen hårboll :crazy:

Jag hoppas det jag med, lillakissen som har legat brevid matte hela dan och sovit..
(Fast nu är han på gardinjakt så det är väl positivt :D )

Liknande trådar

Katthälsa Jag skrev en tråd för ett par veckor sedan om att min ena katt blivit fet och behöver banta. Fick då tipset att prova ta bort torrfodret...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Piek
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 152
Senast: Shenzi
·
Katthälsa Hur gör ni som har mer än en katt och behöver fodra dessa med olika fodermedel? Jag har två katter, en liten 3,3 kg dam och en herre på...
Svar
8
· Visningar
8 270
Senast: mackan
·
Övr. Katt Bör man ge katterna enbart blötfoder och undvika torrfodret helt? Jag tycker att det känns bäst att ge torrfoder till kvällen så att...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama