Matvägran + deppighet

S

Svartakattan

Min kära kattfröken matvägrar nästan helt sedan 3 dygn tillbaka och är allmänt deppig. Varit vid veterinär idag och fått besked om att hon har lite tandsten och har lite bakterier i munnen. Fått Vetrimoxin ordinerat.
Nån som har tips på hur jag skall kunna locka henne att äta?
 
Sv: Matvägran + deppighet

Om hon inte äter frivilligt efter så många dagar måste hon matas. Hill's a/d, som man köper hos veterinären, brukar gå bra att mata med om man rör ut det med lite vatten. Ofta kommer aptiten igång sedan när magen får arbeta lite, men jag tycker det låter konstigt att lite tandsten skulle få henne att matstrejka. Det har jag aldrig varit med om. Tog de inget blodprov? Hur gammal är hon?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 597
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 394
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 190
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp