Mela99

Trådstartare
Står i tvättstugan hos oss att det är förbjudet med mattvätt. Varför? Och är det bättre att handtvätta mattor med ett plastliknande material på undersidan? Dvs kan det bli förstört i maskin? Har för mig att jag tvättade en sån matta i maskin en gång och att det lossnade bitar av undersidan.

Det brukar vara förbjudet för att mattorna blir tunga när de är blöta, så trumman kan pajja vid centrufugering.

När jag bodde med tvättstuga fanns det en maskin som var till för mattvätt (och liknande stor & grov-tvätt), i en av tvättstugorna i hela lägenhetsområdet. Finns inget sånt?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 168
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd