Mattips i stallet?

silverblom

Trådstartare
Jag åker direkt till stallet från jobbet men behöver något att äta, har ni några bra tips?
Har tillång till kyl på jobbet o äter direkt när jag kommer till stallet. Finns ej micro.

Börjar tröttna på kvarg..

Yoghurtkvarg (Icas vanilj på mald vaniljstång är riktigt god) blandat med keso, särskilt proteinkeso som är krämigare ihop med apelsin - som en nyttig ris ala malta! Kokta ägg.

För hundra år sedan då jag hade lite kort om tid mellan jobb i stall så kastade jag i mig Nutrilettshake. Smidigt och jag stod mig riktigt bra på det.

Jag brukar ha knäckemacka med mig, ett hårdkokt ägg och avokado som gegga, allt åker separat och sätts ihop när det är ätdax annars blir den så soggy.

Annars är pizzabullar helt ok kalla, gör man många går de att frysa och variera efter smak och tycke

Fruktsallad med eller utan nötter till och kanske en klick kesella eller kvarg, ägg i alla former (även omelett kan ätas kall), mackor på grovt bröd, grönssaksstavar med eller utan dipp, piroger, havregryn(råa) + mjölk + skivad frukt (transportera separat och sätt ihop allt innan ätdags, tunnbrödsrulle, proteinshake.

Jag åker direkt till stallet från jobbet men behöver något att äta, har ni några bra tips?
Har tillång till kyl på jobbet o äter direkt när jag kommer till stallet. Finns ej micro.

Börjar tröttna på kvarg..

Någon typ av pasta, några sorters grönsaker, någon sorts protein (ägg, korv osv) och dressing baserad på majonäs/creme fraiche. De håller sig en hel arbetsvecka och är väldigt mättande.

Jag brukar mixa havregryn och proteinpulver och sen tillsätter man bara vatten när man vill dricka det. Mättande.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 478
Senast: Halcyon
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: alazzi
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix