Mattesjuk hund?

Alindra2000

Trådstartare
Är det ngn mer än jag som har en extremt "mattesjuk" hund? En av våra hundar blir så intensiv när jag är hemma att det nästan är lite jobbigt. I soffan ska hon ligga i mitt knä, i sängen liggandes över mina ben, ligger hon på golvet ska hon ha minst en tass på min fot, duschar jag vill hon ligga i badrummet, hon är konstant i samma rum som jag vad jag än gör faktiskt. osv osv.

Hon har inga problem att bli lämnad ensam hemma så ingen separationsångest då inte. Det är bara när jag hemma. Men aldrig har jag varit med om maken till kontaktsökande intensiv hund trots att jag är uppvuxen med kennel och mååånga hundar. Är bara husse hemma är hon normalgosig och går gärna undan och vilar ifred så fixeringen är bara runt mig.

Sv: Mattesjuk hund?

Kanske är det så att hon uppfattar att "allt roligt" kommer fårn dig?

Eller så är det du som har varit med henne mest?

Min kompis har en hund som vägrar lämna hennes sida, gärna sitter på henne osv. Hon äer ingenting som inte matte första har haft i munnen eller spottat på. Vanligt foder går bra, men bara om det är matte som ställer fram skålen.

Tar inte emot godis från andra osv.

/Syrsa

Min hund är relativt mammig, men inte så det blir jobbigt.
Går jag så går han, men ber jag honom stanna eller gå iväg gör han det. Finner sig i att stanna hemma med någon annan än med, men kan pipa ibland.

Dock får han infall ibland bara jag varit ute med honom i någon vecka, vägrar han gå ut med tex min bror efter det.
Något som jag försöker arbeta med eftersom jag tycker att det är ett tecken på svag natur.

Min voffa är likadan så jag har satt upp ett kompostgaller som delar av lägenheten vilket gör att hon inte kan följa med in i varken köket eller på toa. Hon gnyr lite precis när jag går iväg sen somnar hon så det har funkat jättebra här..

haha,känner igen de där :p fast "min" hund hade även separationsångest. jag fick inte vara någonstans utan henne...usch vad jag saknar henne ibland :cry:

Min jycke går under namnet klängrankan, så jag förstår precis hur du menar. :D

Han har dock fått lära sig att jag vill gå på toa själv. Det är helt okej att han är mig i hasorna, ligger i knäet när jag käkar och ligger på min huvudkudde - när jag vill. Det lever han med och har längre inga problem med att ligga brevid soffan, stolen, sängen eller precis utanför badrummet.

Han var en riktig pina med ensamheten ifrån början också, rev sönder dörrar och skrek ihjäl sig. Det har dock löst sig, och han är jätteduktig nu!

Att gå iväg med någon annan är ju en annan femma dock :o

Min är också sådan - och det gör mig fullständigt galen.
Jag är för hans skull tvungen att ha honom i hallen bakom barngrind ibland annars skulle jag bli vansinnig.
Jag kan inte röra mig mellan kylskåp och spis utan att han är där - ligger som en fåne mitt på golvet - detta trots att han är anvisad plats 2 m längre bort där han ser mig precis.
Toadörren slår jag konstant i hans rygg - om han åtminstone flyttade på sig när han hörde mig gå mot dörren - Nädå.
Reser jag mig från tv och går 3 m till datorn reser han sig och går efter - och lägger sig så nära att stolshjulen några gånger ryckt tussar ur pälsen på honom.
Det är synd om kraken för jag blir ju mest förbannad och uppskattar det inte alls.

vår cocker är lite sådan (men inte lika mycket) mot HUSSE - och jag är lite sotis måste jag erkänna ;). Visst gillar hon mig, men husse, honom AVGUDAR hon. Och ändå gör vi ungefär lika mycket med hundarna båda två. Springerkillen är mer rättvis ... Tur för att sårat mattehjärta ;)...

Ja, men visst är det så!

Hur gärna jag än vill att voffen ska vara lätt för andra att ta hand om, att han ska gilla och acceptera andra...så...vill jag ju att han ska tycka mest om MIG! (Och sambon, men egentligen mest om mig. Och jag är säker på att sambon tycker likadant.)

Nu har ju jag haft honom sex veckor utan att sambon varit med. Då tycker man att han borde gilla mig mest, men nähä! sambon har honom klistrad i hasorna på samma sätt som han är mot mig när sambon är hemma och jag på landet. *Suck* Avundsjukan är en grön blubb! ;):p

/Syrsa

hehe.. Det är ju "mattes lilla gris" så visst tycker hon säkert att det är kul med matte. Men samtidigt håller sambon på nästan lika mkt, det som är skillnaden är väl helt enkelt att just denna hunden är min absoluta drömhund och det har kanske lyst igenom lite :o.

Hon fungerar ju bra med alla andra och hänger glatt med vem som helst på promenad, lek eller tar emot godis *tyvärr*. Husse duger gott att "attackgosa" med men bara om jag inte är hemma.

Eftersom hon inte har problem att vara ensam eller att jag stänger ut henne från ett rum så är det väl inget jätteproblem så sett. De blir bara så attans intensivt att hon ständigt vill vara med/på mig och ack så varmt det blir med 15 kg hund i knät hela kvällarna. Men ska inte klaga för mkt, kanske skulle jag sakna det om de inte var så. Just nu skulle de dock vara väldigt mkt svalare och jag skulle kunna röra mig utan risken att stampa på henne.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 384
Senast: Hellhound
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 286
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka