Mått på skaklar

P

Poul i Kluvhult

Jag ska laga skaklar til min släde, men har inga mått. Min häst är ett ardennersto. Jag har ritad skaklarna som jag tror dom ska se utt och skulla vara tacksam om nogon kunne ge mig nogra mått.
skaklar.jpg

Jag har skrivit 4 mått (A,B,C & D) Om jag har missad nått lägg gärna till :smirk:

Sv: Mått på skaklar

Tyvärr kan jag inte se din bild, så jag vet inte vilka mått du vill ha, men jag skulle tro att du bör ha i allafall 65-70 cm bredd mellan skaklarna där fram, (där de är som smalast), runt 210-220 cm längd på dem och minst 90cm bredd mellan skaklarna längst bak.

Sv: Mått på skaklar

Tack för ditt svar. Jag har tydligen inte klurat ut hur jag bifogar bilder :-)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 764
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning först att det här blir jätte långt och dåligt skrivet. Men jag vill ändå ge som en förklaring ifall nån bryr sig men fattar om...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 189
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar