mått på ridbana utomhus, vad rekomenderas?

Z

Ztrawberry Zling

Jag är snart ägare av lite mark som redan idag används som hage. Jag har idagsläget ingen ridbana att hålla till på, men nu finns det utrymme i den här hagen som går att göra iordning. Hagen är inte stor, dryga 1 ha, så jag vill egentligen ta så lite utrymme som möjligt till ridbana, men samtidigt vet jag många som säger att en bana på 20x40m känns lite utomhus. Så vad rekomenderar ni för mått?
(Tilläggas kan oxå att det kommer inte bli någon avancerad ridbana, så skulle den bli för liten går det ju alltid att förstora den, men desto bättre man gjort från början desto bättre)

Sv: mått på ridbana utomhus, vad rekomenderas?

Jag skulle också rekommendera 20 x 40 m om du vill kunna rida på banan.
Tycker nästan att det är litet, eller det absoluta minimimåttet.

Sv: mått på ridbana utomhus, vad rekomenderas?

20*40 tycker jag är lagom, absolut inte mindre!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 531
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 460
Senast: MimmiNO
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 797
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama