Mått och bestämmelser lösdrift. Samt tips om vinden.

Sv: Mått och bestämmelser lösdrift. Samt tips om vinden.

Eftersom jag tar åt mig av dina insinuationer, så kan jag berätta för dig att våra hästar har allt du och dina regler kräver, plus mycket mer. Varken bekvämlighet eller ekonomi har varit några begränsande faktorer därvidlag.
Framför allt, har hästarna allt hästar kan kräva! Möjligtvis med undantag av ren frigång, vilket inte dagens samhälle och trafik tillåter. Fast ibland går dom även på frigång, men under övervakning. :)

Men det hindrar inte att jag retar mig på myndigheters skrivbordsexperter och dess beskäftiga representanter, när jag ser och hör exempel på dessa, och fr a på korkade eller petiga regler.

LIA
Det är inte jag som stiftat reglerna so don't shoot the messenger. Ta upp dina åsikter med lagstiftarna istället så kanske du inser att det finns grund för de flesta av de regler som du anser är från någon skrivbordsexpert. Jag blir förbannad på folk som klankar ner på folk utan att ha en aning om vad de har för utbildning och annan praktisk bakgrund.

Tack och hej

Vad har du för erfarenhet av djurskyddsföreskriftsskrivande som gör att du vet att det är skrivbordsexperter som bestämmer vad som ska stå i de olika föreskrifterna?

Alltså vet du egentligen ingenting om hur det går till när en föreskrift skrivs eller skrivs om, och då inte heller vilka det är som jobbar fram föreskrifterna.

Då skulle man kunna tycka att du kanske inte bör vara så tvärsäker på vilka det är som arbetat fram föreskriften.
Speciellt som du har tvärfel.

Vet du hur det går till när man utformar lagar och föreskrifter?
Det är inte skrivbordsexperter som sitter och hittar på vad de tycker är passande... Det är bra att vara kritisk och det finns många exempel på när lagstiftaren/myndigheten tänkt fel när man stiftat lagar och utformat föreskrifter men man ska inte kritisera något man för att man tror att det är på ett visst sätt.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·
Anläggning Min ligghall är 4*6m där ena långsidan är öppen nästan hela vägen ut till gavlarna. Det tenderar att blåsa in regn och snö när vinden...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 289
Senast: Korven
·
Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 688
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V