ZanMiguel

Trådstartare
Min häst äter inte, eller han tar en tugga sen äter han inte mera av maten.Men han går ut till ensilaget(han går på lösdrift) och äter där i alla fall. Han är loj och verkar inte riktigt vara i form.
Det började i söndags när jag tävlade, första klassen gick han jätte bra, men andra gick det inte alls bra. Han stannade och gick inte framåt alls. Sen i morse så upptäckte mamma att han inte ätit sin mat. Och han är fortfarande loj.
Vad kan det vara? Kan det helt enkelt vara en vanlig förskylning?
Vet kommer på onsdag för att vacinera en häst och lyssna på min häst om han är frisk...
Men tänkte om ni bukare kanske vet vad det kan vara?

//Sanna

Sv: Matstrejk

Så var min häst när han började bli förkyld. Åt enbart hösilaget och var slö och och brydde sig inte om någonting. Har du tagit tempen? Är han lös i magen? Är bra om vet. kollar honom.
Hoppas att han blir bra!

Okej, han är inte lös i magen. Vet inte om han har feber då vi måste införskaffa en termometer eftersom den är borttappad.. Tänkte också på att tempa..
Men förskylnig kan det ju vara:idea:

låt veterinären kolla tänderna oxå när hon/han ändå är där. behöver ju inte vara det men låt vet. kolla så är ju det uteslutet i såfall

Ja, det kan ju bara vara en förkylning.
Men jag tänkte på det. En del hästar vägra äta sitt kraftfoder om de har magsår. Är väldigt vanligt bland hästar.
Men som sagt låt veterinären kolla honom, så löser det sig nog:)

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 185
Senast: lizzie
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 351
Senast: Acto
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 978
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur