Matstol, vad ska man välja?

Sv: Matstol, vad ska man välja?

den har så långa "medar" att när jag har rundat stolen för snävt så har jag slagit i tårna i dem... (jag antar att den är utformad så för att barnen inte ska kunna välta stolen men det fattade inte min son som tog spjärn mot bordet och tippade den bakåt så jag fick fånga den flera gånger innan jag helt enkelt fick fästa den i bordet)

Jaha var det dom du tjongade i :crazy: *aj*

Ja jo det där med vältrisken märkte vi av med fast så upplevde jag det med de flesta stolarna. Men sen vägrade han barnstol i drygt 1 år, till salldeles nyligen då Tripp Trappen blev poppis fast utan bygel på då.

vi har en antilop till elias just ännu och den funkar jättebra, lätt o rengöra och den går använda till mer än bara som matstol ex. i badkaret ( plocka bort benen förstås) vi kommer investera i en tripp trapp stol när det är dags för ny stol. vi har en hokus pokus hos min mamma men den är inte alls poppis hos elias och jag tycker den är lite trång o bökig.

Köpte en Stokke tripp trapp idag, och dottern har invigt den med tillhörande matkladd.
Hon sitter betydligt bättre i tripp trappen, än i den bordsupphängda vi hade tidigare.
Nu ska vi bara lära oss hålla undan tårna. :D

Gör inte samma misstag som jag gör! Dvs, inte torka rent den direkt efter maten!:o

Skrapa, skrubba, gnugga och svära blir det annars!:rofl:

Men de stolarna är helt fantastiska i övrigt!:D

Vårt andra barn är nu 5 månader och hon sitter (precis som storasyrran när hon var liten) i en Antilop, storasyrran har en Stokke TrippTrapp som hon använt från knappt 1 år.

Båda är bra stolar, men som någon skrev går ju antilop bort när man vill att barnet ska klättra i och ur själv. Sen hamnar spillet i knät på ett barn som sitter i antilop (när de blivit så stora att de sitter utan den uppblåsbara dynan) eftersom det blir ett mellanrum mellan barnet och bordet. Tripptrappen ställer man mot bordet och spillet hamnar då där istället.

Kapar tråden lite:
Hur skulle ni göra - vi har en en treåring som sitter i Stokke och vår 5-månaders i antolopen som jag skrev tidigare, senast om några månader vill jag ha den lilla i Stokken också - måste jag då köpa en till, eller finns det något lämpligare som storasyrran kan flytta till (tycker inte hon sitter bra på vuxenstolarna än)?

Bästa tipset jag har just nu är troligtvis en till Stokke. Blocket har kanske där du bor?

Jag köpte en till stokke, eftersom jag tror att det tar ett par år till innan min nu 3½-åring kan sitta bra på vuxenstol. :)

Behöver du inte bygeln så hade jag kanske köpt en Stokke på blocket i din närhet.

Ps priset på Stokke ska höjas ganska kraftigt väldigt snart.

En "vanlig" stol, fast med mindre sits och högre ben kanske kan vara något? Det har kusinen haft/har till sina barn. DÅ har de en "stor" stol, fast i ett barnanpassat format!

En "vanlig" stol, fast med mindre sits och högre ben kanske kan vara något? Det har kusinen haft/har till sina barn. DÅ har de en "stor" stol, fast i ett barnanpassat format!

....och en stol som är svårare att ta sig upp på/ner från... ;)

Kapar tråden lite:
Hur skulle ni göra - vi har en en treåring som sitter i Stokke och vår 5-månaders i antolopen som jag skrev tidigare, senast om några månader vill jag ha den lilla i Stokken också - måste jag då köpa en till, eller finns det något lämpligare som storasyrran kan flytta till (tycker inte hon sitter bra på vuxenstolarna än)?
Köp en till, man använder dem länge! Våra (stora) barn är 8, 5 resp 4½ och de sitter fortfarande på sina barnstolar. Äldsta dottern skulle nog kunna sitta på vuxenstol, men hon sitter bättre i barnstolen eftersom den har fotstöd på lagom höjd.

Gör inte samma misstag som jag gör! Dvs, inte torka rent den direkt efter maten!:o

Skrapa, skrubba, gnugga och svära blir det annars!:rofl:

Men de stolarna är helt fantastiska i övrigt!:D

Ha ha, eller kan man göra som jag: glömma stolen ute på balkongen/altanen några timmar medans man städar :D. Sen var det jättelätt att torka den ren när den var helt fuktig (fast det lär ju inte funka på sommaren).

Blir nog till att skaffa en till då! Lite jobbigt (dyrt) bara för vi har landställe också... Har en som köpts ny hemma (vit), och en begagnad (omålad) på landet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
764
Senast: Badger
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 373
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?