matproblem med marsvin...

M

moonlightgarden

mina marsvin har alltid varit duktiga på att äta upp sina grönsaker å nu är det så att dom har börjat käka mer än femtio procent mindre grönsaker och dom har inte börjat äta något mer av något annat i stället.
vad är det som kan vara fel? resten äter dom som vanligt av.

Marsvin brukar vara rätt duktiga på att välja ut mat. Om de äter bra ändå så bör det inte vara nån fara. Tänderna är väl fina??
Mitt förra marsvin valde ut sina godbitar från brickan, medan de jag har nu äter så gott som allt de får.

jag har tittat på tänderna å dom ser bra ut, å allting annat äter dom som vanligt av och dom gnager utanför buren precis som vanligt.
hur ska tänderna se ut om dom börjar bli för långa då?

jo men det är ju så att dom i vanliga fall brukar äta grönsaker mycket bättre än så här å jag har haft dom i 8 månader nu.
jag tycker att tänderna ser ut som dom bör se ut, så hur ser dom ut om dom börjar bli för långa?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 815
Senast: Amha
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V