Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man göra egen bönpasta (det är ungefär nu jag kommer på att man kan googla), men har du gjort det? När jag har letat upp det på hyllorna på ICA så verkar det fasligt dyrt och små förpackningar.Måste bara tipsa om bönpasta! Då får du i dig en massa protein och nyttigheter, men slipper konsistensen på bönorna
Jag får väl köpa mig en pastamaskin och prova!@Pilot Ingen aning, jag åt det första gången förra veckan. Är nyfrälst
Måste bara tipsa om bönpasta! Då får du i dig en massa protein och nyttigheter, men slipper konsistensen på bönorna
Sen så finns det ju hur mycket exempel som helst på mat som veganer och vegetarianer äter. Till exempel om du har ett recept på kycklingpaj så kan du byta ut kycklingen mot sojastrimlor. Jag gör en sån paj ibland för att det är gott. Har då en fyllning med Philadelphia, salsa och sojastrimlor. Det blir hur gott som helst. Sen kan du ju göra en krämig tomat och pastasoppa och byta ut den vanliga matlagningsgrädden mot den gjord på soja. Någonting som också kan vara rätt bra att veta är att vissa grönsaker också är rätt proteinrika. Man behöver inte bara äta massor med bönor och linser som de är för att få i sig protein
Konsistensen på bönor är ganska långt ifrån den på svamp och skaldjur. Bönor och linser är ganska mjöliga i konsistensen. Köp hem bönor på burk och testasmaka? (Obs, skölj ordentligt först.) Att koka egna bönor är godast men lite mer omständigt. Om du fixar konsistensen kan du ha bönor i allt i princip. Bönor/linser i varma eller kalla pastasallader med massor av grönsaker är en hit tycker jag.
Bönpasta låter spännande! Undrar om trenden har spridit sig hit? Och hur tusan säger man det på engelska? "Bean pasta" låter ju så otroligt skrattretande svengelskt, men det kanske är just så enkelt det är?
Måste bara tipsa om bönpasta! Då får du i dig en massa protein och nyttigheter, men slipper konsistensen på bönorna
Jösses, jag har ju helt glömt bort att uppdatera! Jag har i alla fall provat både bolognesen med svarta linser (underbar!) och bönbiffar på cannellinibönor och limabönor (lite stabbiga, men helt okej). Spontant gillar jag smaken på cannellinibönorna mer än limabönorna, men överlag gillar jag nog faktiskt linser mer än bönor såhär långt. Ska prova att ha i lite linser i biffarna nästa gång så kanske de blir lite roligare.