Matjord - hur mycket kan man få för den?

bettysmatte

Trådstartare
Vi har fått schaktat bort matjord och anlagt en grus/flishage till hästarna. Nu ligger det en stor hög med matjord på tomten och tanken är att sälja den. I första hand till någon som "renar" den och säljer vidare, för jag tror att det blir krångligt att sälja till privatpersoner. Hur mycket kan man tänkas få per m3 för jorden om man säljer den till någon som i sin tur ska sälja den vidare?

Sv: Matjord - hur mycket kan man få för den?

Skulle tro att det beror helt på vad det är för jord. Du bor väl ngnstans i närheten av mig, vilket kan innebära att det är reltivt hög sandhalt. Beroende på mull och lerhalt är jorden olika värd, iaf för de som kan jord. Så jag hade nog tagit vad jag hade fått eftersom lerhalten kan vara väldigt låg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 626
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar