Matgalning

Sv: Matgalning

Jag har både läst i böcker och hört vetrinärer som sagt att man ej ska ge hundar popcorn. Skalen kan fastna i deras tarmar.

Och jag fick tipset av en vet. märkligt. Listan över saker en hund inte kan äta börjar ju bli kilometerlång. Dock har jag aldrig hört talas om att pop-corn skulle höra dit.

I vilken bok har du läst det? Ofta varnar man för saltade pop-corn, men det menar inte jag

Senast ändrad:

Och jag fick tipset av en vet. märkligt. Listan över saker en hund inte kan äta börjar ju bli kilometerlång. Dock har jag aldrig hört talas om att pop-corn skulle höra dit.

I vilken bok har du läst det? Ofta varnar man för saltade pop-corn, men det menar inte jag

Jag sa bara vad jag läst och hört/sett. Jag kommer inte direkt ihåg vad böckernas namn är. Sen är det väl en annan sak om en vetrinär tipsade just dig om att ge hunden popcorn. Då är det väl okej? Det kanske skiljer sig i fall till fall.

Köp en aktiveringsboll och lägg fodret i, en sådan med ett litet håll i och allt eftersom hunden rullar bollen kommer det ut godis/mat.
Du kanske skall prova att ge valpen mat oftare också.

Har provat att sätt maten i en sådan men han är lite korkad, han fattar inte principen. Har försökt flera gånger men strssen till mat gör att han kopplar bort allt annat. Tex. går det knappt att träna honom med mat, isånnafall grönsaker.

Och mat oftare än 4 gånger per dag tänker jag nog inte ge. Mer än så har jag inte ens möjlighet till att ge tidsmässigt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 981
Senast: Takire
·
Mat Jag tänkte först skapa ett anonymt nick men sen kände jag nej, jag tänker inte skämmas för att jag har ett problem som jag söker hjälp...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 047
Senast: Unafraid
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka