Sv: Matfråga

Åt min tik (4,5 månader) har jag från början blött maten, lagt ner skålen och låtit den stå max 15 minuter. Har hon inte ätit då tar jag bort maten, lägger skålen i kylskåpet och serverar samma mat nästa mål. Ibland har jag hällt lite olja över och så brukar jag variera med grönsaker, lite malet kött och sånt till (delvis för att jag har funderat på att börja barfa henne senare). Jag har märkt att hon äter bättre om torrfodret inte är så uppblött, så det kan säkert vara en god idé att inte blöta maten om din valp äter dåligt.

Hur många gånger äter din valp? Med den metoden jag kör på äter min 4 gånger per dag enligt rekommendationer av uppfödaren, och om två veckor ska vi övergå till 3 gånger per dag.

Sv: Matfråga

Han äter två gånger per dag. Fick rådet att gå ner till det av uppfödaren.
Han är i gott hull iallafall och det funkar inte riktigt att ge 4 ggr när jag börjar jobba.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
523
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Blöt utebox!